Kan iemand mij uitleggen wat een 'crack' is bij een game op the Pirate Bay?

er staat soms Crack Only of NoCrack maar wat betekent dat? En hoe kun je dit dan toch downloaden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Antwoorden (4)

De crack is de code die je nodig hebt om een gekraakt spel te kunnen spelen. Een illegale registratiecode zogezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon een heel spel downloaden en installeren zonder crack, een crack heb je namelijk alleen nodig om het spel op te starten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik gebruik ook vaak een crack bij een origineel spel, scheelt elke keer cd zoeken.
rose
12 jaar geleden
Dit geldt allen voor een 'NoCDCrack'.
Kan zijn als je een illegaal spel installeer dat er bij het opstarten om een cd wordt gevraagd, daar heb je crack files voor of Nocrack CD files. Die kopieer je over de exe file waarmee het spel normaal mee opstart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een crack is een manier om een beveiliging te 'kraken', dat kan zijn een zogeheten 'No CD Crack' die er voor zorgt dat de beveiliging op de CD, waardoor je altijd de originele CD in je station moet hebben, omzeild wordt. Het kan ook een programmaatje zijn dat één of meer bestanden in de installatiemap dusdanig aanpast dat het spel 'denkt' dat het legaal geïnstalleerd is, of daar niet meer naar omkijkt.

Maar het is altijd iets dat het normale gedrag van een programma, meestal een spel, beïnvloedt.

Dit in tegenstelling tot een serienummer, dat wel illegaal is, maar niet ingrijpt in het programma.
rose