Hoe kan ik in firefox 4 uitzetten dat het tekst automatisch aanvult.

Als ik bijvoorbeeld hier inlog typ ik "y" in en komt er gelijk te staan "yorick97". Dit is nu in het nadeel op een forum omdat het automatisch mijn VERKEERDE gebruikersnaam neerzet en dus NIET kan inloggen :S

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2K

Antwoorden (3)

Ik gebruik de engelse FF dus even vertalen Tools(6), Options(onderste) Privacy(5), dan op de onderste mogelijkheid het menuutje naar beneden klappen en dan nothing(niks?) aanklikken. Dan ok en je bent er.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tools(6)=6de menu van links.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is de auto invul optie altijd een keuze en is dus niet zo dat je yorick97 alleen maar kan invullen dan. Gewoon doortikken werkt prima.

Toegevoegd na 27 minuten:
Je kan ook nog even je cookies dumpen en misschien je history legen, staat op precies dezelfde plek als eerst maar dan iets hoger, je kan ook exact die Cookie opzoeken. Je zal dan wel op allerlei pagina's moeten inloggen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Wacht doe beter dit:

Klik boven in het Firefox-venster op de knop Firefox, ga naar het menu Geschiedenis en selecteer Recente geschiedenis wissen….
Voor Windows XP: klik boven in het Firefox-venster op het menu Extra en selecteer Recente geschiedenis wissen….
Selecteer Alles in de keuzelijst bij Te wissen tijdsperiode.
Klik op het pijltje naast Details om de lijst met items die kunnen worden gewist weer te geven.
Zorg ervoor dat alleen Formulier- & zoekgeschiedenis is aangevinkt.
Klik op Nu wissen. Het dialoogvenster zal verdwijnen en uw formuliergeschiedenis zal worden gewist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werkt niet.... @toevoeging: mijn naam zou moeten zijn yorick, maar ik heb het YoRick gemaakt. Als ik nu yorick intyp en dan tab druk om ww in te vullen maakt ie het automatisch YoRick...
1. Open Firefox

2. Typ About:config in de adresbalk, klik Enter en klik op ‘Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik!’
3. Typ bij Filter in: browser.urlbar.maxRichResults

4. Dubbelklik op browser.urlbar.maxRichResults

5. In het verschijnende venster vervangt u 12 door -1 en klikt u op OK

( Zie afbeelding )

Herstart Firefox en als u nu typt in de adresbalk krijgt u geen automatische aanvullingen meer te zien.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens onder Firefox > Opties > Beveiliging > Opgeslagen wachtwoorden. Daar kun je zien welke wachtwoorden Firefox zoal voor websites heeft onthouden. Je kunt daar op een bepaalde website filteren. Ook kun je daar gebruikersnamen uit verwijderen.

Als je iets goeds wilt om wachtwoorden te onthouden dan kan ik je LastPass aanraden. Dat is een extensie die je eenvoudig in Firefox installeert (of in IE of welke andere browser dan ook). De beveiliging van Lastpass is ook beter dan wat een browser als Firefox of IE gebruikt.

Lastpass legt een kluis op het Internet aan en dan hoef je de wachtwoorden niet meer in je eigen browser op te slaan. Ongeacht waar je dan Lastpass gebruikt heb je de beschikking over je gebruikersnamen + wachtwoorden. Uiteraard moet je daarvoor wel eenmalig je hoofdwachtwoord ingeven, maar dat spreekt voor zich.

PS: de opmerkingen die je hier ziet over maxRichResults gaan over het aantal resultaten wat je krijgt als je iets in de locatiebalk (= adresbalk) van Firefox intikt. Dat is volgens mij echter niet wat je bedoelt.