Is het toeval dat de internetchatterm : LOL ( laughing out loud ) bij ons ook lol ( plezier ) betekent ?

Ik vind het altijd grappig als wij nederlanders en vlamingen chatten met buitenlanders , zij die dubbele betekenis van LOL voor ons niet begrijpen ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn natuurlijk scenario's denkbaar waarin een Engelssprekende het woord lol probeerde te herleiden tot een afkorting, maar mij lijkt het toeval.
Er zijn gewoon heel veel woorden (of afkortingen) die in een andere taal een andere betekenis hebben, maar soms hebben ze ook onbedoeld een overeenkomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is inderdaad toeval. Het duurde bij mij ook een tijdje voor ik doorhad dat de Engelsen waar ik mee aan het kletsen was niet een cursus Nederlands hadden gehad, maar gewoon een afkorting gebruikten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In theorie is het moggelijk dat de term is begonnen bij Nederlands sprekende internet gebruikers. Maar er is geen manier voor ons om dat te achterhalen. Het feit blijft wel dat de meeste gebruikers van deze term het Nederlands niet vaardig zijn. Ik denk dat het toeval is maar de oorsprong is onmogelijk te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL heeft ook nog een andere betekenis: Lots Of Love