Wat is het verschil tussen een Mep, een Amv en een Mmv?

Als ik een filmpje zie op youtube staat er soms bij dat het een Amv, Mep of Mmv is. Ik dacht dat het allemaal hetzelfde is, want wat is eigenlijk het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

AMV kan staan voor Animated Music Video of Anime Music Video. Dit zijn videos die zijn gemaakt uit een compilatie van verschillende scenes uit een cartoon of animatie, die een vervangende functie heeft voor een videoclip. (Een Anime Music Video bestaat enkel uit Anime scenes).

Een MMV staat voor Maple Music Video. Dit is eigenlijk hetzelfde als een AMV maar bestaat uit een compilatie van Maplestory materiaal/scenes. (Maplestory is een game).

Een Mep is een Multiple Editor Project. Dit is een breder begrip dat een samenwerkingsverband aangeeft, en voornamelijk wordt gebruikt voor AMVs en MMVs. Dus eigenlijk een AMV of MMV waarin meerdere editors een steentje hebben bijgedragen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij staat het voor Anime Music Video en Manga Music Video. En Mep voor Multiple editor Project, dus een project wat door meerdere mensen inelkaar is gezet.

Toegevoegd na 20 uur:
Het verschil tussen Anime en Manga weet je hoop ik en zowel een AMV als een MMV kunnen dus een MEP zijn(op het moment dat er meerdere mensen aan gewerkt hebbem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappige vraag en vooral de volledig verzonnen antwoorden,welke je dan altijd te lezen krijgt. Hihi. Maar nu even serieus,want deze afkortingen betekenen het volgende : op volgorde van deze vraag
Message Exchange Pattern

Een Message Exchange Pattern (MEP) beschrijft de patroon van berichten[1] vereist door een communicatieprotocol te stellen of een communicatiekanaalte gebruiken. Er zijn twee belangrijke bericht uitwisseling patronen — een verzoek-antwoord -patroon, en een one-way patroon. Bijvoorbeeld, de TCP heeft een verzoek - antwoordprotocol patroon , en de UDP heeft een one-way patroon.

AMV

AMV is een eigen video file formaat, geproduceerd voor MP4 spelers, evenals S1 MP3-spelers met het afspelen van video. Er zijn nu twee verschillende MTV formaten: de oudere voor de acties chip, en een nieuwere voor ALi'sM5661 chip. Deze indeling voor ALi een was ALIAVI.

Maple(Story) Music Video.

Als je op deze afkorting zoekt,krijg je er genoeg van te zien en meestal zet men er dan bij ,dat het met dit programma uiteindelijk lukte om hun video op Youtube te kunnen,laten zien.

Groet:Zoekertje