Kent iemand dit probleem met internet?

Laatst heb ik een nieuwere versie van internet explorer gedownload. sinds dien is mijn pc trager geworden en linkt ook vaak niet meer door naar pagina's ( opvallend vooral bij hyves. ) Hoe kan ik nu weer terug naar de oudere versie van explorer? ik probeer die weer terug te zetten maar dit lukt niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Zo zie je maar weer dan niet iedere venieuwing een verbetering is, soms zelfs het tegendeel.
De software wordt steeds 'zwaarder' en vereist steeds meer van je machine, waardoor deze trager wordt.
Ik had dus ook dat probleem en heb 't weer verwijderd. Toen kwam het probleem, dat de automatische update van windows dit een belangrijke update vindt en 'm er dus weer opzette... kon ik 'm nogmaals verwijderen.
Als je IE8 niet wilt hebben, zul je die dus ook uit de lijst van essentiële updates moeten verwijderen.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ga naar Start > Help en ondersteuning >
De nieuwste updates downloaden > Start.
Dan kom je de lijst met updates tegen en kun je aangeven dat je IE8 niet wilt updaten.
(Zo werkt het met XP, misschien is de route met Vista iets anders).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon in Configuratiescherm > Software; zoek naar "Windows Internet Explorer 8", en kies voor 'verwijderen'. Dan heb je IE 7 weer terug.

Overigens is er een bekend performanceprobleem in IE 8 wanneer je in Internetopties > Beveiliging teveel sites in de zone "Sites met beperkte toegang" hebt staan en/of wanneer je "immunisatie" (bijvoorbeeld d.m.v. SpywareBlaster of SpyBot S&D) toegepast hebt.

Ik heb er zelf geen last van , gelukkig.

Succes!

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je geen er geen problemen hebt eens andere browsers te proberen, zou ik ook eens Google-Chrome, Firefox of Opera proberen ter vergelijking.
(Zie 2e t/m 4e link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog steeds de oude versie,maar hoor links en rechts de problemen die U heeft ,heel veel mensen zijn alweer terug naar de oude versie,omdat die bij sommigge beter werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, als e.e.a. niet lukt om de "öude"explorer terug te halen , zou je altijd nog een systeemherstel kunnen doen.
kijk bij opties in je startprogramma of stel zoeken aan het werk.In Vista staat dat onder Back up Centrum! In het systeemherstel kan je terug gaan naar de datum waarop je PC wel goed werkte. Mijn ervaring leert dat er soms te snel nieuwe programmas worden binnengehaald. Zet de optie Windows automatisch updaten uit in je systeem via je configuratiescherm en doet dat handmatig zodat je weet wat je wil installeren als dat nodig is. Je kan dan bij de updates op details klikken en kijken of je deze update nodig hebt en dan eventueel installeren.
Veel succes
Pieter