Waarom is er zo n ophef over muziek downloaden terwijl ik iedere audiostream die me bevalt, kan opnemen met een virtuele mp3 recorder?

Toegevoegd na 1 minuut:
In beide gevallen heb ik een mp3 bestand binnen gehaald hoewel de ander in mijn computer is geproduceerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Vroeger was er ophef over het opnemen van een audiostream en moesten daarover rechten worden betaald. Alleen was dat een bijdrage die op lege cassettebandjes zat en de audiostream nog gewoon radio heette... Uit die tijd komen ook de fossielen die op MP3-spelers en 'mediadragers' zoals USB-Sticks, HD's, SDCF/..-kaartjes, etc etc een bijdrage willen heffen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de 1 krijgt boetes en de andere zelfde soort sites mogen door draaien , en muziek is op alle manier te verkrijgen , al ga je het met Cool Edit op nemen van de radio , even rot stukjes er uit knippen en je heb je mp3 ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het tweede ook niet mag.. Want als iedereen dat doet jah dan verdienen ze niks meer.. en jah dan hebben ze geen brood meer op de plank;)

Maar idd dan kan heel makkelijk anders aankomen!

Ik denk dat ze muziek legaal downloaden en cd's stukken goedkoper moeten maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het downloaden van muziek is een veel gerichtere actie. Je kan precies aanklikken wat je wilt hebben en daarna onder de juiste titel opslaan.

De audiostream is een constante stream en dus veel minder duidelijk waar welk nummer zit, het is meer een brij van geluid waar je uiteindelijk in de praktijk niet veel mee doet.