Kan iemand mij het gebruik van Twitter uitleggen?

Ik heb al een tijdje Twitter. Tot op heden kan ik er niet veel mee. Is er een overzichtspagina waar alle berichten samen komen? Of kan je alleen maar zoeken via een steekwoord? Hoe werkt het verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Twitter is volledig vernieuwt eerst snapte ik het ook niet maar nu wel. Ja gaat naar home. en daar staat what's happening met zo'n vakje daar typ je iets in zoals: ben nu net thuis gekomen ofzoiets. en dan staat het er. en dan gan andere mensen ook iets typen. die je followt. followen is dat je iemand anders berichten kunt zien. als die mensen jou ook followen dan kunnnen ze jou berichten ook zien. als iemand iets typt zoals : hoooi en je wilt terug typen dan klik je reply naast retweet reply dan stuur je iets terug dan krijg je weer een vakje met: @sdfsfewc (iik typ gewoon wat.) Dan tik je daarachter HOooi . en verstuur. zo werkt het zo'n beetje als wilt weten wat retweet is ddat is dat je bijvoorbeeld barack obama volgt en dat hij iets tweet: euuhh.. ff denke hij tweet dan het gaat ged met mijn familie ik heb een hondje gekocht . en als je dan retweet klikt dan kunnen all je vrienden die tweet zien van barack obama. dan stuur je die tweet dan naar all die mensen die je followen. zo werkt het een beetje. als je iemand wilt followen tik je bij zoek de gebruiksnaam/naam in en je ziet diegenes foto klik je erop en kom je op diegene profiel. dan klik je op followen. en dan follow je diegene. dan gaa je weer trug bij home om meer tweets te bekijken. het is best wel grappig.. maar aan heet begin is het een betje lastig had ik ook hoowr,!

Groet, Chanel. hoop dat je alles gelezen hebt ! hahaa;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is nou een kwestie van "de gebruiksaanwijzing lezen",' dat leg je niet even uit op Goeievraag.nl. Even een uurtje 'pielen' en proberen en het wordt je vanzelf duidelijk. Ik snapte het ook niet, heb zitten pielen en snap nu heel goed hoe het werkt en dat het niets toevoegd aan een zinvol bestaan op deze aardkloot. Maar dat is mijn mening...............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een account. Er staat bovenaan 'Home', dat is je timeline. Daarop zie je je eigen berichten en die van de mensen die je volgt. Bovenaan op de 'Home'-pagina staat een box waarmee je zelf tweets kan posten. Er is geen echte 'overzichtspagina' maar je kan zoeken op steekwoord ookwel hashtag genoemd, je herkent ze aan een # voor het woord.

Kijk op http://tinyurl.com/39s27bs voor meer informatie over het gebruik van Twitter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook aangemaakt ,(doe ik heel vaak : account aanmaken die ik nooit gebruik ...gewoon om te hebben, om te zeggen tegen mede mensen 'ik heb daar een account voor ', gewoon om MB van hun server kasten in te pikken ... ) maar ik snapte er ook niet veel van,.. maar het doel voor een gewoon mens is dat je bekende mensen kan volgen ( waar neer ze bijvoorbeeld een concert geven ....de extra functie is dat je zelf en jou onbekende vrienden ook dingen kunnen zeggen op de voor jou bestemde pagina ... alleen een gemiddeld mens heeft nou niet echt bepaalt iets nuttigs te zeggen...
dus heb je er echt niets aan
ik vind zelf facebook leuker ...alleen tja daar heb je ook niks aan