Als ik met de ene laptop een live stream zit te bekijken, valt bij de andere laptop het internet uit. Wat is hieraan te doen?

Als ik met beide laptops apart kijk op een speedtest, dan kom ik uit op een snelheid van 20 Mbit/sec.

Zit ik nu met laptop 1 een live stream te kijken, dan valt bij laptop 2 het internet uit. Zit ik nu op laptop 2 een live stream te kijken, dan is er niets aan de hand.

Is er ergens iets in te stellen dat laptop 1 "voorrang" krijgt op laptop 2 zodat ik dat ongedaan kan maken? Of kan zoiets niet gebeuren in een router of op een laptop?

(Router is een Sitecom Gigabit Router XR 300N)

Toegevoegd na 31 seconden:
(en beide draadloos)

Toegevoegd na 1 minuut:
(en beide Windows 7 Home Premium 64-bit)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dan neemt 1 laptop de totale bandbreedte weg. Je moet het internet dan zo instellen dat het niet gebeurd cq knijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

probeer eens de kabel die vanaf je modem komt
in de router te steken op en andere plaats
dus niet in de uplink poort
maar in 1 van de andere poortjes (gemerkt lan 1 tot 4)
maakt niet uit welke
even gewoon surfen op beide laptops om te kijken of internet op beide nu gewoon werkt
desnoods even herstarten enzo
en zodra beide gewoon kunt internet kijk je even of je nu op beide een stream kunt krijgen
capthavoc