Wat is het verschil tussen "Bedoelde U " en "Zoek in plaats daarvan " bij een zoekactie met Google ?

Veel mensen gebruiken Google als dé favoriete zoekmachine. Ik heb mezelf wel eens af zitten vragen,waarom men daar dan het volgende onder zet :

Zoek in plaats daarvan naar
óf
Bedoelde u:

Dit gebeurt dus ook als er geen (mogelijke) typefouten in de zoekactie is te vinden. Zijn er voordelen als je op de suggesties van Google clickt,bijvoorbeeld nóg betere mogelijkheden om ergens achter te komen ? Zo ja,welke ? Zo nee,waarom niet ?
Klinkt misschien vreemd ,maar deze vraag zweeft al vrij lang - zelfs als Zoekertje - door mijn hoofd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit gebeurt vooral bij spellingfouten of niet gangbare spellingvarianten.
De "Bedoelde u"-variant komt het meeste voor en is ook langer door Google in gebruik. Ze doen dit als een woord wel treffers heeft maar veel meer treffers in de juiste of andere spelling.
De "Zoek in plaats daarvan"-variant is relatief nieuwer en is pro-actiever, ze gaan dan uit van de mogelijkheid dat je waarschijnlijk de verkeerde spelling hebt gebruikt en geven zoekresultaten weer in de juiste spelling, je kunt er dan eventueel alsnog voor kiezen om met de 'verkeerde' spelling door te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij bedoelde u wordt een optie gegeven waarvan Google denkt dat je deze bedoelde. Dit is erg handig bij spelfouten. Bij zoek verder naar gaat Google zoeken naar het gene wat jij in hebt getikt. Als je dus een spelfout erin hebt staan en je klikt op zoek verder gaat Google verder zoeken met die spelfout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij krijg je - bedoelde u - als er in de voorgestelde term meer hits zijn dan in de gevraagde.
Zoek in plaats daarvan naar - krijg je denk ik als er geen hits zijn bij een bepaalde zoekterm.
Vanmiddag zocht ik nog naar 'radioproduction' en dan wordt 'radio production' voorgesteld, want in het Engels zijn er veel meer hits dan in het Duits.