Hoe krijg ik mijn internet weer werkende?

Opeens viel het netwerk weg. Alles gereset, en eindelijk weer verbinding met het netwerk, alleen ik heb geen internettoegang. Er is iets mis met DNS want de DNS server reageert niet. Het DSL lampje knippert.. Ik heb als DNS cache gewist en alles meerdere keren gereset. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Toegevoegd na 9 uur:
Edit: Veel dank voor de reacties, ik heb na alles geprobeerd te hebben nu weer verbinding via het kabeltje. Echter, als ik het Internetkabeltje in het draadloos modem steek (van Sitecom) heb ik nog steeds "geen toegang", terwijl ik wel verbinding kan maken.
Dus het ligt toch aan het draadloze netwerk. Iemand een idee wat ik kan doen? Heb modem al gereset.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

je kan de probleem oplosser gebruiken op je pc Je kan ook de pc opnieuw starten en het dan opnieuw proberen en heb je wel 30 seconde gewacht toen je alles had ge reset en niet te snel weer de kabels aangesloten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logboeken is een hulpprogramma dat gedetailleerde informatie weergeeft over belangrijke gebeurtenissen op uw computer (zoals programma's die niet naar verwachting opstarten of updates die automatisch worden gedownload). Logboeken kan handig zijn bij het oplossen van problemen en fouten in Windows en andere programma's. Zie Welke gegevens worden er in gebeurtenislogboeken weergegeven (Logboeken)? voor meer informatie over Logboeken.

Open Logboeken door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Logboeken.‌ Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Als U dit heeft gedaan,valt tot op de seconde af te lezen,wanneer iets is fout gegaan. Ik vermoed een programma,en firewall -conflict situatie. Heel vaak is het de av scanner.. U kunt trouwens ook ,als deze info niet of onvoldoende eens,nét moeten doen ,of U en nieuwe verbinding wilt starten,nadat U de huidige verwijdert.Het handigste is ,om meteen nadat U de niet juist werkende verbinding hebt verwijderd,opnieuw op te starten en vervolgens een hele nieuwe verbinding m.b.v. de bekende wizard van Windows aan te maken. Hierbij is de kans aanwezig,dat de originele installatie cd daarbij nodig is.

PS. Als U náást de onjuist werkende verbinding de benodigde hardware uitschakelt,bestaat de kans,dat vlak ná het opstarten Windows "nieuwe hardware herkent " en begint de stuurprogramma's mogelijk te installeren.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha, nou dat ligt aan je router. waarschijnlijk n defect maar t zou kunnen dat de instellingen in standaard geresette mode niet werken bv conflict met hardware in t netwerk ontstaan (dat is heel toevallig als dat met hele netwerk zou zijn,dus denk toch defect) . je zou eens kunnen inloggen op je router en jezelf n vast adres toewijzen. het zou trouwens heel misschien kunnen dat dat al ns gebeurd is en dat je adres nu "verlopen" is bedenk ik me nu. check de handleiding van je router voor de werkwijze.