Hoe kan ik overal internetten met mijn ipad wifi

Ik heb een ipad met wifi(geen 3g) net als een bekende van mij. Maar hij kan overal internetten met zijn ipad. Weet iemand hoe dat kan? Hij heeft geen iphone met miwi (of zoiets) dus daarvandaan kan het niet. Help?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je kunt je eigen route maken. Dus de weg die jij gaat de open wifi verbindingen opzoeken en deze op automatisch zetten. Zo ga je dus van de ene naar de andere verbinding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is alleen mogelijk als je voldoende open access points in de buurt hebt. En bij mijn weten neemt het aantal particuliere access points zonder beveiliging eerder af dan toe.

Aan de andere kant neemt het aantal gratis access points van bedrijven wel toe (bijvoorbeeld benzinestations, hotels of restaurants). Maar die zitten vaak op wat meer afgelegen plaatsen. Hieronder heb ik als voorbeeld kaartjes van Amsterdam en van België gelinkt. Maar of je daarmee een goede dekking hebt als je onderweg bent is nog maar de vraag.

Als je onderweg bent dan is 3G doorgaans wel een vereiste. Het is lastig als je alleen maar afhankelijk bent van wat anderen aanbieden. Daarnaast moet je bedenken dat als je gebruik maakt van een open netwerk dat iemand anders aanbiedt dat je daar dan ook je gegevens overheen verstuurd. Als je dat zonder beveiligde verbinding doet dan kan in principe iedereen onderscheppen wat je daarover verstuurd. Wees je daar dus bewust van als je een open netwerkverbinding gebruikt.