Wat is een goede fotoshop site en kan iedereen het?

na aanleiding van mijn andere vraag over de ogende nijlpaardekrab heb ik vernomen dat dit waarschijnlijk is gefotoshopt. kan je dat op een site doen? en is het moeilijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is trouwens een aardig voorbeeld van hoe Photoshop dagelijks wordt ingezet om de consument een 'perfect' plaatje voor te houden: http://www.youtube.com/watch?v=efI31Bhgbaw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi zeg en wat goed dat het bestaat kuinnen we mert zn alle zien hoe we in de zeik worden genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoel ik. :)

Het beste antwoord

Adobe Photoshop is een fotobewerkings programma. Een van de meest gebruikte programma's in grafische disciplines om onder andere foto's te bewerken (duh... :)) en website ontwerpen in op te maken.

http://www.adobe.com/photoshop

Om het programma goed onder de knie te krijgen (zeker zo'n knap bewerkte foto, als je liet zien) is wel wat tijd nodig. Photoshop is niet het makkelijkste programma om onder de knie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kost dat zoveel.. lijkt me niet best zo te beginnenn haha. ja die foto is mooi geshopt ik kreeg hem via mail en zei dat ie het beest had gevangen in de noordzee. ik blond dement en zwanger geloofde het even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, tsja. Tegenwoordig kunnen foto's inderdaad zeer realistisch gemanipuleerd worden. Ja, het is inderdaad een prijzig pakket. Maar het dan ook een zeer geavanceerd stukje software. Neemt niet weg dat er wel alternatieven zijn. Gimp is ook een aardig ver door ontwikkeld fotobewerkings programma. En waar ik dacht dat dit alleen voor Unix achtige systemen beschikbaar is, blijkt het ook voor Windows beschikbaar te zijn (ik ga er gemakshalve vanuit dat je Windows hebt): http://www.gimp.org/windows/ Het is een gratis (open source) programma. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee. Dus of het vergelijkbare resultaten kan opleveren durf ik niet te zeggen. Het zou wel goed kunnen dat het wat installatie perikelen oplevert. Maar wie weet installeert het zich ook wel soepel. Ondanks dit alles, blijft foto bewerking (retoucheren, etc.) best pittige materie om onder de knie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gimp werkt prima. Oke, het is niet zo geavanceerd als Photoshop, maar het is gratis.
Er zijn goede handleidingen online beschikbaar. Ik werk er op het werk wel regelmatig mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gimp werkt prima. Oke, het is niet zo geavanceerd als Photoshop, maar het is gratis.
Er zijn goede handleidingen online beschikbaar. Ik werk er op het werk wel regelmatig mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Photoshop Elements is lang niet zo duur als het volledige Photoshop. Kan meer dan genoeg voor de iets ambitieuzere fotograaf. Fixfoto is een heel goed alternatief. Ontwikkeld om eenvoudig te zijn, maar toch alles te kunnen. Kost € 55. Gimp ken ik niet recent, alleen van een paar jaar terug. Toen had het de naam dat je er werkelijk álles mee kunt, maar dat het ongelooflijk moeilijk te bedienen is.

Andere antwoorden (2)

Voor mij is dat:

http://www.photoshoproadmap.com/

Zolang je Engels goed is, is het een zéér geschikte site voor tutorials e.d..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat niet zo iets als een photoshop site waarop je foto's kan bewerken zoals je dat in het gelijknamige fotobewerkingsprogramma kunt doen. In dit programma, dat er ook in een consumentenversie is, kan je werkelijk alles bewerken, maar de leercurve van het programma is heel erg hoog. Niet alleen door het begrip van de verschillende opties, maar je moet ook slimme oplossingen kunnen bedenken. Er zijn daarom heel veel sites óver photoshop (zie link 2 voor een Nederlandse website).

Er zijn wel sites waarop je online foto's kunt bewerken. Dat zijn meestal eenvoudige bewerkingen zoals vergroten, verkleinen, andere kleur, contrast bijstellen. In de eerste link vind je zo'n voorbeeld. In Google kan je zoeken op "online foto's bewerken" (zonder aanhalingstekens).