Zijn de kleuren in het Google logo ergens op gebasseerd?

Door de groene letter is er in mijn ogen geen logica meer in. Ik dacht eerst een reeks van kleuren namelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
12K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag :D

Het beste antwoord

Met kleuren in logo's probeert men of origineel te zijn, of een associatie op te roepen. Ik heb van in het begin gevonden dat de twee OO's tussen de twee GG's sterk aan de bovenste ringen van het olympische logo doen denken. Net zoals het audi-logo. En buiten zwart en wit, zitten er dezelfde kleuren in, blauw, rood, geel en groen. Toch wel een heel sterke associatie. Enkel Kendar kan het weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens op deze site, daar zie je hoe het logo ontstaan is. Leuke vraag :)!
http://www.wired.com/techbiz/startups/multimedia/2008/02/gallery_google_logos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google is een woordspeling op het woord googol, een verwijzing naar het getal 1 met 100 nullen. Om het saaie uiterlijk van de server wat op te vrolijken, werd deze voorzien van gekleurde Lego-blokjes. Deze Lego-blokjes waren uiteindelijk bepalend voor de kleuren van het logo.
Amadea
13 jaar geleden
het zijn de primaire kleuren, deze worden ook gebruikt door window's

die kleuren zijn de kleuren waar je andere kleuren mee kan maken ;) ( primaire kleuren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie opmerking. Maar op een scherm zit dat iets anders in elkaar, terwijl je met inkten ook heel wat standaards hebt. De meest populaire zijn CMYK en RGB. Maar het minnetje komt zeker niet van mij. Er is daar geen enkele reden toe lijkt me.