Hoe moeilijk is het om een website te maken dat lijkt op twitter? (microbloggen)

Ik heb alleen een domeinnaam gekocht en ik heb net een aantal boeken gehaald bij de bieb over websites maken maar daar staat niet in over hosting en server etc. Heb er niet zoveel verstand van.. Ik wil een soort microblogsite waar leden kunnen bloggen als het ware een beetje twitter idee.. Kan iemand mij tips geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Dat lijkt makkelijker dan het is. Als je nog moet leren programmeren, dan zou ik niet met een 2e twitter beginnen. Houd het wat simpeler, twitter is erg geavanceerd qua programmeerwerk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk is het om je te verdiepen in php en mysql. In mysql (de database met microblogs) kan dan door php middels een script opgehaald/ gewijzigd en geupdate worden. Wanner je deze script taal icm html onder de knie hebt ben je in staat hetzelfde te maken al twitter. Dit is echter moeilijker dan in eerste instantie gedacht. Rekening dien je te houden met de beveiliging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor "een beetje twitter idee" moet je behalve de bovengenoemde zaken ook nog rekening houden met dat het al snel zeer interessant wordt om er een applicatie voor mobile devices bij te gaan bouwen, want anders gaat de interesse er tegenwoordig al snel vanaf denk ik... Wie gaat er nou voor microbloggen tegenwoordig nog wachten tot hij thuis achter de computer zit :)

Daarvoor moet je dan ook weer leren Objective C achtige talen te gebruiken voor de iPhone, en wellicht weer andere talen voor andere mobile platforms als je die ook wilt ondersteunen... (Ik heb zelf geen ervaring met ontwikkelen voor mobile platforms maar 't is een vak apart heb ik begrepen.)

Flinke klus hoor! Wel ambitieus. Ik hoop dat je ergens komt; succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dit met een goed CMS bouwen. Er is een open source Cms dat Typo3 heet. Heeft al duizenden open source applicaties waarmee je die functies kan installeren op je website, maar je moet sowieso ervaring hebben met php en mysql. Success