hoe moet ik het internet van mijn router beveiligen het is nu onbeveiligd

mijn router is van d link

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Kijk in het bijgeleverde boekje hoe je kunt beveiligen met een uniek en alleen bij jou bekend wachtwoord. Daarmee voorkom je dat willekeurig wie via jouw router gaat werken. De instructies staan als het een goede handleiding is, in dit boekje. Anders Google je jouw Router met het woord "Beveiligen"
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typ in je browser 192.168.1.1 ( dit kan ook zijn 192.168.2.1 of 192.168.1.100 zijn) dan opent een scherm. Dan typ je bij gebruikersnaam "admin"en bij wachtwoord ook "admin" kies dan de optie "wireless"en dan weer de optie " wireless security" Daar kun je je wachtwoord instellen. De betere keuze is de wpa2 beveiliging instellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beter antwoord kun je niet geven:)!
Voor het beveiligen dien je meestal op een router in te loggen, dit protocol vind je terug in je handleiding. Eenmaal ingelogd ga je een beveiligingsleutel creëren en alleen via die key kunnen mensen gebruikmaken van je Internet. Nu kunnen mensen op hun gemak via jouw router illegale dingen op het Internet doen. Dus meteen uitzoeken, als het goed is heb je een setup cd bij je router gehad, of een handleiding. Snel aan de slag dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de website 192.168.0.1
gebruikersnaam admin ,passwoord,blank laten..

de rest volgen hier onder op de aangegeven website

je moet nml ook nog passphrase invoeren ect etc

http://www.dasdan.be/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=525

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan bij de topic van Webmaster bij deze zin beginnen

"Open vervolgens een Webbrowser en tik volgende url in:"