Als ik op een e-maillink druk, word er outlook express gestart. Maar ik heb Gmail. Hoe kan ik er voor zorgen dat G-mail opgestart word?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wil ik nou ook wel weten ik ben er ook nog steeds niet achter gekomen

Antwoorden (3)

Dat kan niet. Gmail is een website en geen programma dat op je computer draait.
Wat je wel kan doen is je Outlook configureren met de instellingen van je Gmail account, zodat je vanuit Outlook e-mails kan verzenden met jouw Gmail adres en in Outlook de e-mails kunt ontvangen die je zijn toegestuurd. Op de website van Gmail onder "Help" vind je stap-voor-stap handleidingen over hoe je je Outlook kan configureren.

Maar wat natuurlijk ook kan is een e-mail link laten openen in een niet-geconfigureerde Outlook om het adres vervolgens te kopiëren en in je Gmail te plakken. Die manier gebruik ik zelf...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Mozilla Firefox opent een mailto: link wel in Gmail en kan je kiezen of het in Gmail te openen of iets anders. Het kan dus met een andere browser wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Windows gaat u naar Start / Standaardprogramma’s en klikt op de bovenste optie Uw standaardprogramma’s instellen. Een lijstje met programma’s wordt opgebouwd, dit kan even duren. Kent u een programma niet? Klik erop en rechts verschijnt een korte omschrijving. Die komt bij de fabrikant vandaan en is vaak behoorlijk lovend (‘het beste programma om...’), maar geeft globaal aan wat het is.

Onder de omschrijving staan twee mogelijkheden met een groen pijltje. Met Dit programma als standaard instellen maakt u dit tot het standaardprogramma voor alle bestandstypen die het herkent. Beter is het om te kiezen voor de TWEEDE optie Standaardwaarden voor dit programma selecteren. Nu krijgt u de bestandstypen te zien en met vinkjes koppelt u ze aan dit programma. Per bestandstype is een korte beschrijving opgenomen, dat maakt het bij onbekende typen makkelijker om het juiste standaardprogramma te kiezen. Ook ziet u wat nu het standaardprogramma is.Druk op OK !

Groet Zoekertje