Hoe kan het dat ik soms een specifieke pagina kopieer en plak, en dan toch een link geef naar de home?

de vraag zegt het al.
ik kopieer een specifieke pagina door rechts te klikken op de adresbalk, en kopieer die vervolgens.
dan blijkt dat na plaatsing, je bij aanklikken van de link op de home terecht komt.
hoe kan dat, en hoe voorkom je het?

jip-en janneketaal graag.

13 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Rieneke1
13 jaar geleden
toch overkomt het me een enkele keer.
snap er niets van.
rose
13 jaar geleden
Rieneke, heb je een voorbeeldje voor me?
Rieneke1
13 jaar geleden
@rose, ik had het pas nog aan de hand:
ik ging naar www.pijnbijdieren.nl.
vervolgens klikte ik op: pijnbestrijding- door onbegrip onnodig lijden.....lees meer...
toen klikte ik op: pijnbestrijding: waarom is het noodzakelijk?
deze pagina kopieerde ik, maar na plakken bleek ik weer op de home te zitten?

Het beste antwoord

Je voorbeeld was duidelijk genoeg.

Het maakt niet uit waar je op klikt bij http://www.pijnbijdieren.nl/uu-vet/ , je krijgt altijd dezelfde url in de balk te zien en die url voort naar de homepage.

Wat ze doen is het rewriten van de url en werken met frames (Met frames kun je altijd met dezelfde pagina werken met steeds een andere pagina in het frame). Zo zul je bij het kopiëren uit de adresbalk altijd op de homepage terechtkomen, hetzelfde adres kan immers maar naar één plaats verwijzen.

Als je toch graag een snelkoppeling/link wilt hebben naar de betreffende pagina , dan kun je het beste in je browser een stap terug gaan en daar het linkadres kopiëren. (Rechtermuisknop op de link -> linkadres kopiëren)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het voorbeeld uit jouw reactie:

http://www.pijnbijdieren.nl/uu-vet/pages/pijnbestrijding/0004.html
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij internet Explorer klik je met je rechtermuisknop op de pagina die je wilt kopiëren.

vervolgens klik je op eigenschappen

daar zie je adres(URL) staan en die kopieer je.
als je dan plakt, dan kom je wel op de juiste pagina terecht;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige websites zit je ongemerkt in een portal ipv op de internetpagina. Dat is vaak als je via via terecht bent gekomen op een website. Meestal als je de pagina nog een keer zelf intypt, pakt-ie de pagina wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan verschillende redenen hebben.
-Soms is de pagina is flash en dan is er simpelweg niet te linken naar jouw specifieke pagina.
- Soms is de inhoud dynamisch: iedere keer als je de pagina bekijkt dan wordt deze geladen zoals de stand van zaken op dat moment is. Bijvoorbeeld http://www.goeievraag.nl/recent/2 Zodra er een nieuwe vraag wordt toegevoegd dan schuift alles een vraag door.
- Soms wordt het specifieke gedeelte geladen in een frame. Je link is dan van de hoofdpagina. In die pagina wordt dan een andere pagina geladen. Deze is wel uniek, maar je ziet het adres hiervan niet in de adresbalk.
Er zijn vast nog meer redenen maar die kan ik me nu niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In flash kun je wel gewoon linken naar een bepaalde pagina hoor. Maar het is aan de ontwikkelaar om dit ook mogelijk te maken. Elke beetje ok website zal dit gebruiken omdat het ook essentieel is voor de vindbaarheid.