Wat moet dit plaatje voorstellen? Het "linkt" naar zoekresultaten over Nikola Tesla, uitvinder van de wisselstroomgenerator.

Ik vind het ding op de afbeelding meer lijken op een bliksemafleider.

Toegevoegd na 9 minuten:
N.B.: Het plaatje "linkt" op http://www.google.nl/ naar de genoemde zoekresultaten. Overigens zal dat alleen vandaag, 10 juli 2009, zijn, omdat 10 juli de verjaardag van Nikola Tesla was.

Picture for question
14 jaar geleden
in: Internet
1K
capthavoc
14 jaar geleden
dit zou tesla,s draadloze stroomgenerator kunnen zijn er waren grootse plannen om stroom wireles te maken maar dat was in deogen van zakenlieden onzin omdat ze op die manier niet konden berekenen hoeveel stroom iemand verbruikte zou we'll grappig zijn te weten hoe de wereld er uit zou zien als Teslla,idee werd gebruikt

Antwoorden (2)

Dat slaat op zijn experimenten in Colorado met het vangen en produceren van bliksem.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tesla wilde 5 torens bouwen (WardenClyffe project) om een draadloos transportsysteem te creeëren waarin electriciteit werd getransporteerd op basis van electriciteit uit de aarde.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tesla is op 10 juli geboren, vandaar dat Google er aandacht aan besteed.

Toegevoegd na 17 minuten:
NB. In de film illusionist komt het experiment van Tesla ook nog voor!

Toegevoegd na 32 minuten:
Het tweede plaatje is de Tesla Turbine, een van zijn laatste ideeën voor hij financieel aan de grond zat:

"Na het fiasco met zijn elektriciteitszendtoren probeerde Tesla nog geld te krijgen voor een nieuw soort turbine, de Tesla turbine. In plaats van aangedreven te worden door druk tegen de schoepen, maakt deze turbine gebruik van de viscositeit van het erdoor stromende medium (stoom, gas of vloeistof). De schijven waar de turbine uit bestaat, worden als het ware meegesleept door het erlangs stromende medium. Hoewel bruikbaar als kleine pomp, waren demonstraties met grotere exemplaren hiervan niet erg succesvol en Tesla's hoop op nieuwe geldschieters vervloog."

Als je zo eens leest wat deze man allemaal heeft betekent voor de wetenschap en electrotechniek, dan zeg ik: Drie maal hoera!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IS door deze man niet ook een olifant geelektrocuteerd waardoor ivm het resultaat Texas elektrocutie als doodstraf instelde?

Toegevoegd na 1 week:
Even voor de goede orde:

Ongeveer 100 jaar geleden was electriciteit net zo nieuw als Internet in de jaren 80. En het genie Edison had zijn eigen stroom-standaard ontwikkeld - een patent dat hem veel geld opleverde. Dat wil zeggen: todat de eveneens briljante Nikola Tesla ‘gewoon’ zijn eigen stroomstandaard ontwikkelde (erg Hetkanwel). Die nieuwe standaard was meteen een groot succes, en dus een bedreiging voor Edison’s patent. Edison wilde graag ‘bewijzen’ dat Tesla’s stroomstandaard gevaarlijk was. Dus hij besloot een veroordeelde olifant te electrocuteren met Tesla’s stroom…

dus door Tesla deed Edison zijn act met de olifant