De nadruk ligt, wat mij betreft, niet zozeer op gevaar. Een tracking cookie is niets anders dan een gewoon cookie. Het is dus geen virus en kan ook, op zich, niet worden gebruik om andere malware (virussen, spyware enz.) op je computer te plaatsen.
Het 'gevaar' ligt hem simpelweg in het misbruik van het concept van cookies. Cookies zijn er, zoals je nu weet, om het leven de surfer eenvoudiger te maken en NIET om het surfgedrag van een surfer in kaart te brengen ... ook al is het argument, van de plaatsers van tracking cookies, vaak dat door het gebruik van tracking cookies ook beter op de wensen van surfers kan worden ingesprongen. Er kunnen dus banners worden getoond die de surfer meer aanspreken, hetgeen 'targeted advertising' wordt genoemd. Onder andere DoubleClick één van de grote plaatsers van tracking cookies.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Cookies zijn er, zoals je nu weet, om het leven de surfer eenvoudiger te maken en NIET om het surfgedrag van een surfer in kaart te brengen ..."
Hoe kom je erbij? Er zijn wel degelijk cookies die er zijn om je surfgedrag in kaart te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat er ook. Wat ie wil zegen is dat het er oorspronkelijk niet voor bedoeld is.
Begrijpend lezen;-)

Andere antwoorden (3)

Geen, een virusprogramma doet.er.eigelijk niets mee. Een cookie houd gegevens vast.zodat je ze niet.steeds hoeft in te vullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook last van tracking cookies gehad.
als je er niet zo veel over weet is het beter om meteen iets aan cookies te doen.
heb jij cookies via habbo gehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met tracking cookies kan iemand (meestal een reclamebureau) je gedrag volgen over meerdere websites.

Vergelijken met de echte wereld is het alsof er aldoor een klein mannetje (in zwart pak, met zonnebril) achter je aan loopt en alles opschrijft: welke winkels je bezoekt, wat je koopt, hoe vaak je pint, hoe laat de kinderen naar school brengt, wie je vrienden zijn, hoeveel je drinkt, etc. etc. Het mannetje loopt altijd pal achter je, zodat je hem eigenlijk nooit ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tracking cookie zoals het word al zegt tracked b.w.v houdt alles bij wat je op een website uitspookt. K vind een tracking cookie tamelijk gevaarlijk het schaad je privacy. Wat een normaal cookie alleen voor de specifieke website doet doet het tracking cookie voor alle sites die je bezoekt. Daarom wordt het ook wel geclassificeerd als spyware.