Hoe worden twitterbots gemaakt?

Er zijn momenteel een aantal bots op twitter (@nietvloeken, @ongesteld, @anoniem_tweeten etc) ik vraag me af hoe zo'n bot gemaakt wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een bot kan op verschillenden manieren gemaakt worden en voor verschillende doel einden.

De bot @nietvloeken zoekt op bepaalden worden en reageert daar dan op of ondervindt een actie. Dit is geprogrammeerd in programmeer taal. Dit is mogelijk met verschillenden programmeer talen.

Op het internet kunt u zoeken naar bepaalde scripts die dit mogelijk maken, maar de bots die u meestal vindt op het internet zijn geschreven door mensen die hiervoor een opleiding gemaakt hebben. Er is waarschijnlijk veel tijd ingestoken om er voor te zorgen dat de bot niet crasht of te vaak zijn actie ondervindt.

Als u even Google op "How to make a twitter bot" vindt u genoeg uitleg erover!