Er zit iemand op mijn Wifi netwerk. Hoe kick ik diegene van mijn netwerk vandaan?

Er zit iemand op mijn netwerk. Ik vermoed dat het mijn buurvrouw is en ik heb haar al vriendelijk gevraagd of ze van mijn netwerk af wil gaan, maar dat werkt dus niet. Hoe kick ik die aso z.s.m. van mijn netwerk af?

Mijn netwerk is beveiligd met een wachtwoord. En nee, mijn wachtwoord is niet het bekende admin admin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
15.9K

Het beste antwoord

Je hebt twee beveiligingen. De ene is om te voorkomen dat iemand de instellingen van je router kan veranderen. De tweede is het wachtwoord dat je nodig hebt om via WiFi verbinding te maken met het netwerk (voor de internettoegang).

Wanneer je geen WiFi-wachtwoord hebt ingesteld kan iedereen verbinding maken met je netwerk. Je kunt controleren wie er allemaal verbinding hebben door naar de instellingen van je router te gaan. Daar kun je bij de DHCP-instellingen een overzicht opvragen van de uitgegeven ip-adressen en eventueel verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
+ Lijkt mij ook het meest waarschijnlijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de admin admin uitspraak denk ik dat hij de beveiliging van de router als netwerk beveiliging ziet inderdaad :) wat dit het enige juiste antwoord maakt :) +

Andere antwoorden (6)

Als het beveiligd is zou het niet moeten kunnen, verander je wachtwoord dan. Anders zou het gehackt moeten zijn en dat lijkt mij onlogisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verander je wachtwoord en stel jezelf dan weer in, dan kan zij nie inloggen toch?
Of ga naar de rechter of bonje met de buren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een wachtwoord zou de buurvrouw er niet eens op kunnen tenzij ze hackt of toevallig het wachtwoord heeft geraden.
Bij mij zie ik het ook als iemand op mijn netwerk zit, ik an dan rechtermuisklik, als indringen traceren klikken en dan is diegene geblokkeerd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan op je router de toegang beperken tot bepaalde hardware, dit op basis van je mac-adres (Media Access Control).

Zie bijvoorbeeld de bijgevoegde link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de onderkant van je laptop en anders via een DOSschermpje en een DOS commando kun je achter het MAC-adres van je laptop of stand alone pc komen geef je modem / router de opdracht alleen jou MAC-adres(sen) toe te laten en je buurvrouw lift niet meer mee op jouw Wireless Netwerk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachtwoord veranderen en dan de router resetten dus even kabel eruit/erin