Wat voor mogelijkheden moet een webwinkel hebben om er vertrouwen zodat je er vertrouwen in hebt?

Hoe moet het uitzien? Moeten er bepaalde kleuren of mogelijkheden in zitten? Anders . . . ?

Toegevoegd: Typen is moeilijk als je 's ochtends nog geen koffie hebt gehad. aar de vraag zal wel duidelijk zijn :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

1. Hij moet overzichtelijk zijn
2. Als ik iets in mn mandje heb gedaan moet er een knopje "doorgaan met winkelen" zijn, waarbij ik terugkom in het vorige scherm (en dus niet heel mn zoekopdracht opnieuw hoef te doen)
3. er moet duidelijk op de site staan wat de verzendkosten zijn, te zien voordat ik een artikel heb uitgekozen.
4. Betaling mogelijk met ideal, bank of acceptgiro, niet alleen met credit card
5. Hij moet in het nederlands zijn zonder spelfouten
6. Er moet een snelle klantenservice per mail of tel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha vooral punt 5... De vraag van mij had wat spelfouten :-)

Andere antwoorden (9)

Voor mij is het heel simpel, als ik ze niet kan opzoeken en niet kan bereiken met een telefoon, dan koop ik er niets...

Want dan kun je er donder op zeggen dat je problemen zult krijgen op het moment dat je ze moet bereiken als dat alleen maar per email kan...

Dus no phone, no buy...

Dat is mijn devies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goed punt, volgens mij is het ook verplicht trouwens om een werkend telefoonnummer te hebben als je een webshop hebt.
Betalen achteraf ipv met cc of rekeninggevens, retourmogelijkheid zonder extra kosten, service aan de deur in geval van installatie e.d, normale verzendkosten, een versleutelde site is ook prettig, je moet de status van je order altid kunnen opvragen, een track and trace nummer afgeven geeft ook vertrouwen, en vooral de site niet aankledemn met allerlei andere reclame stunts van anders bevriende of sponsorsgeld betalende bedrijven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ìk zou kijken bij vergelijkers die naast prijzen en producten ook winkels vergelijken. Op onderstaande site vind je webwinkels met beoordelingen die gebaseerd zijn op ervaringen van consumenten en onderzocht zijn door een professionele mystery shopper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
behalve de duidelijke vermelding van telefoonnummer zou ik ook het vestigingsadres vermelden.
Zoals ook XiniX al opmerkt: je moet direct kunnen zien waar je geld heen gaat en reageren als dat nodig is. Zie ik op een website geen adres
(en dat komt nog al eens voor) koop ik er dus niks.
En meestal bel ik eerst of het artikel op voorraad is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bedrijf dient niet alleen een dozen schuiver te zijn. Ik wil vakidioten die me helpen (geen AI bots).

Een technische dienst met echte mensen op een adres welke ik zelf kan bezoeken.

Prijs is voor mij niet echt boeiend!
Geen gezeur en goede (positieve) klacht afhandeling wel.
Ik wil een inhoudelijke reactie wanneer ik een email verstuur.
Als ik binnenkort weer kom voor toner of andere gebruiks goederen verwacht ik die op voorraad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleuren vind ik niet belangrijk: wel overzichtelijk en verzorgd.
Verder:
Eerlijke afbeeldingen (evt,. met maten en kleuren)
Mogelijkheid tot contact (ook telefonisch)
Duidelijke leveringsvoorwaarden
Goede service en snelle levering
Betalen met creditkaart (of op een andere manier vooraf) vind ik prima, maar voor mij is het heel belangrijk dat ik krijg wat me beloofd wordt binnen de beloofde termijn.

Toegevoegd op 29-06-2009 09:19:20
Er vertrouwd uitzien is één ding, maar je vertrouwen waar maken is nog belangrijker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleur maakt weinig uit. Als je maar lid bent van thuiswinkel.org.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu alleen maar gebruik gemaakt van webwinkels die gekoppeld zijn aan een echte naam, bijv. postorderbedrijven, tijdschriften en software-pakketten.
Voor de rest ga ik toch liever zelf naar de winkel om te zien wat ik koop. Zeker bij grote aankopen en bij kleine aankopen zijn de bijkomende verzendkosten vaak zo hoog dat het zich niet loont. Er moet een bereikbaar telefoonnummer zijn voor vragen over en problemen met een bestelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat een webwinkel pas betrouwbaar is als er adresgegevens, kvk-gegevens en telefoonnummer(s) op te vinden zijn. Daarnaast zijn er verscheidene keurmerken. Webwinkels die zo'n keurmerk dragen zijn sowiezo betrouwbaar.