In een reclame hebben ze het over internet dat het doet als het het niet doet, maar hoe kan dit dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Kimath
13 jaar geleden
dat vraag ik mij ook af, zo'n vage slogan

Het beste antwoord

Voor de duidelijkheid, je krijgt geen dongel maar een usb stick dat het 3g signaal opvangt.

Dongel is de naam die KPN gebruikt, net als dat niet alle luiers Pampers zijn en niet elke mousserende witte wijn champagne is.

Even op de website van XS4All gekeken en daar stond het antwoord al.

Toegevoegd na 1 dag:
Correctie van user Biertje: Dongle is een algemene naam die allerlei providers gebruiken. Klopt! Foutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als de "vaste" verbinding eruit is krijg je internet via een dongel dus heb je internet terwijl die het niet doet ;)

Dus stel je hebt ADSL en deze doet het niet meer dan krijg je bv. een usb dongel zodat je "draadloos" het internet op kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die reclame is van Xs4All.
Zij bieden je voor een tientje extra het volgende aan:
Je krijgt een z.g. 'dongle' voor mobiel internet. Die stop je in je modem/router. Mocht je ADSL lijn uitvallen, dan neemt de dongle het over. Erg traag, maar je hebt tenminste nog internet.
escape
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Je was net wat sneller dan ik...
Dat is de reclame van XS4All.

Wat ze bedoelen is dat je normaal gesproken Internet krijgt via een modem dat een ADSL-verbinding heeft met de provider. De betrouwbaarheid daarvan is erg hoog, zeker bij XS4All (eigen ervaring).

Maar soms valt Internet via die route uit.

Wat XS4All dan biedt, is een soort dongel die je in je modem steekt. Zodra de normale verbinding (via ADSL) uitvalt, neemt die dongel de verbinding over. Je hebt dan Internet via een draadloze verbinding.

Je computers merken er niets van, die zijn nog steeds op de normale manier met het modem verbonden. Het enige dat verandert is de manier waarop het modem met Internet is verbonden: normaal gesproken dus via ADSL, als dat uitvalt via de dongel.

(Internet via de dongel is natuurlijk wel wat trager dan via ADSL, maar goed, da's beter dan geen Internet.)
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziggo vind ik dan nog wel iets wat betrouwbaarder dan een ADSL lijntje. Zit nu 2 jaar bij Ziggo, 0x downtime gehad door onverwachte storingen. Wel gewoon onderhoud gehad maar dat zijn wel op absurde tijden waarbij je normaal gesproken niet online zit. De snelheid is ook beloofd.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het lijntje is niet het probleem. Dat doet het altijd wel. De aansluiting van het lijntje aan de kant van de provider is het probleem. Of de apparatuur van de provider. Uit beschikbaarheidstesten blijkt dat XS4All minder uitval heeft dan andere providers. Zij hebben dus goede aansluitingen en goede apparatuur, die ze op de juiste manier instellen en onderhouden. Welk soort lijntje er dan tussen hun en mij ligt, zal mij worst wezen.
Zoals ik begrijp uit de reclame bedoelen ze dat de kanten service altijd bereikbaar is