Kan niet pingen naar m'n printserver. Vanaf printserver kan ik wel pingen. Waar ligt dit aan?

Even wat meer informatie:
Zodra ik windows firewall open staat er:
Windows kan deze service niet starten: Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)
Kan op de printserver gewoon naar internet.
Het is een Windows XP home SP3

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Waar heen kun je allemaal niet pingen? Alleen het systeem waar je wel naar de printserver kan pingen? Of kun je bv. "www.nu.nl" ook niet pingen?

Ik ga er vanuit dat je niet naar het systeem kan pingen binnen jou netwerk vanaf de print server, maar wel vice versa. In dit geval is het een slecht geconfigureerde firewall op het systeem. Of wellicht is het een foutje in een acces-list op een switch waar het systeem op zit?

Probeer beide firewalls eens uit te zetten, en probeer het dan nog eens. Probeer indien er een access-list tussen zit deze eens weg te halen. Zit er misschien een ISA server tussen? Zo ja laat deze eens all IP traffic toe. Probeer eens op het IP-adress te pingen.

Ik hoop dat dit geholpen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je heb routing aan staan
zet routing uit
firewall uit
opgelost