Wat is het verschil tussen kabel, koperen kabel en glasvezel internet?

Het is allemaal breedband internet, maar wat is nu het best, snelst en/of goedkoopst.

Bvd

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Glasvezel Internet, dat wil zeggen veel SNELLER INTERNET is eindelijk in zicht. Een belangrijke stap voor het mobiele breedband internet. Glasvezel is hierbij het summum en zal straks voor iedereen toegankelijk zijn. Je haalt er letterlijk de toekomst mee in huis. Voorbij is de tijd dat je bij het laden van een website een dutje kunt doen, afgelopen zijn de unavailable pages wegens 'drukte op het net'. Glasvezel Internet doet de naam digitale snelweg eer aan. Beter laat dan nooit.

Het toekomstgerichte glasvezel-internet kan honderden malen sneller zijn dan internet via kabel of ADSL. Men spreekt van de snelheid van het licht, dus 300.000 kilometer per seconde. Het verschil met internet via de telefoon, iets dat tien jaar geleden nog heel gewoon was, valt niet te beschrijven. Herinnert u zich de ouderwetse inbelmodem nog? Een snelheid van 56 Kbit was zowat het hoogst haalbare, websites met plaatjes en animaties konden maar beter worden overgeslagen, en wie veel op internet zat was telefonisch uren niet bereikbaar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Glasvezel is veel meer dan internet alleen. Via glasvezel kunnen ook diensten aangeboden worden. Zo kan het ziekenhuis de hartslag aflezen van een apparaat dat aangesloten is op glasvezel. Doordat glasvezel zo enorm veel sneller/beter is dan gewoon internet via de kabel kunnen er ook diensten meegeleverd worden. Hierbij moet je vooral denken aan diensten m.b.t. gezondheid en veiligheid, cameratoezicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ca. 50-100 x sneller dan ADSL of kabel (100 megabit per seconde, zowel downloaden als uploaden).
Eén aansluiting voor supersnel internet, (HD-)TV, telefoon, radio en nog veel meer!
Snelheid kan in de toekomst makkelijk opgevoerd worden.
Het versturen van zelfgemaakte videofilmps in hoge kwaliteit, het downloaden van complete films in DVD-kwaliteit en het versturen van 10-megapixel foto-bestanden is geen enkel probleem meer!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik bedoel glasvezel