Is een .tk domein echt gratis & reclame vrij voor altijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Om te beginnen wordt de aanvrager niet zelf de "eigenaar" van een gratis domein; de "registrant" van zo'n domein blijft altijd "Taloha, Inc. / Dot TK". (Dat hoeft op zichzelf natuurlijk geen groot bezwaar te zijn, maar het lijkt niet zo'n solide basis voor wie zijn domein commercieel wil gaan gebruiken.)

Vervolgens wordt aan bezoekers van de bijbehorende site steeds een pop-up banner getoond; ook dat maakt natuurlijk niet zo'n professionele indruk.

Daarnaast is het aantal gratis domeinen dat men kan aanvragen beperkt tot drie.

Tenslotte moet een gratis domein minimaal 25 page views per 90 dagen genereren; gebeurt dat niet, dan wordt de domeinnaam automatisch opgeheven.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor niks gaat de zon op, maar voor niet al te veel geld kun je redelijk goede shared hosting krijgen met voldoende bandbreedte om een heeele poos vooruit te kunnen.
Ik ken de eigenaar van TK toevallig persoonlijk (aangetrouwd in de familie)

En toevallig heb ik mij laten uitleggen waar hij zijn geld nou mee verdient, want hij maakt geen reclame

Hij maakt gebruik van de websites die stilvallen.
Stel je hebt een fanpagina over Mercedes. Maar die heb je niet echt lekker opgemaakt, je doet er niets mee en je haalt geen bezoekers. Dan raak je dus je tk kwijt vanwege niet gebruiken. Zijn systeem zet dan automatisch er linkss op naar een gesponsorde sites

Zijn enige doel is om mensne met een hele lange www.naam (Denk aan die je van je provider krijgt) om te zetten naar een mooie.
Stel je hebt 127654/mijnnaam/hosting/ziggo.nl dat kan je dan omzetten naar pietje.tk

Je host dus niks bij hem maar bij je eigen provider. Het enige wat je doet is een mooie korte naam gebruiken die doorlinkt.

Overigens krijg je geen popup reclame maar een kleine google banner