Kunnen kinderen ook een eigen website bouwen?

En zoja, waar dan?
Ik wil graag een eigen website bouwen,
Maar het is me niet gelukt.
Ik zoek nu naar iets makkelijks (en gratis)
Ik zoek naar een gemakkelijk programma of website.
En ik weet nog niet zoveel van Internet dus het moet ook makkelijk zijn.
Ook voor kinderen.
Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
6.6K

Antwoorden (12)

Ja joh, tuurlij kkan dat!

Om makkelijk te beginnen: Neem een gratis website, met online gereedschappen voor het bouwen zoals http://www.everyoneweb.com/. Dan kan je daarvandaan verder leren en op fora ed kijken.

Ik vond htmlgoodies.com een goede om HTML te leren toen ik begon met websites bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan www.freewebs.com proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.freewebs.com moet je ze wel even helpen want 't is allemaal in 't engels als ik 't goed heb! zo maak je een eigen stap! in een CMS systeem.. later als ze iets ouder zijn en wat snappen van engels kunnen ze beginnen met eigen sites ;)!! komt een hoop leerwerk bij kijken vergis je niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yup: inderdaad CSS
C++
C+
Java script
Java
Php allemaal talen om scripts in te schrijven etc etc ;)! lang verhaal kort te maken.. volg een studie wil je professioneel website bouwerT! worden want je moet echt veel weten.. wil je een echte goede site in elkaar breien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(+1)
Je zou bijvoorbeeld Wordpress kunnen gebruiken om een eigen gratis pagina te maken. Ik hoop dat het makkelijk genoeg is voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jou geval zou ik Kennisnet Websitemaker gebruiken. Dat is gewoon een programmatje online (zie bron) en hoef je niet te installeren. Je moet wel een account aanmaken maar je kan er dan ook meerdere websites mee maken. Met Kennisnet Websitemaker maak je gratis en zonder kennis van html in makkelijke stappen je eigen website.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.webstitemaker.nl. Op deze site kan je stap voor stap op een duidelijke manier een website maken. Het is gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de bibliotheek zijn daar hele leuke en handige boeken voor te lenen ( SISO 525=527)
die leggen je stap voor stap uit wat je moet doen
en die kun je er bij houden terwijl je bezig bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer deze eens.
Een hele duidelijke uitleg voor senioren en dus ook wel geschikt voor kinderen denk ik.
http://www.seniorennet.be/Pages/Thuis_op_internet/cursus_website/cursus_website.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor kideren heb ik kindelines.nl gevonden,
Maar voor volassenen niks. Sorry.
en voor kinderen kijk uit voor de zijkant daar is reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een site maken met Google Sites, dat is erg gemakkelijk en Nederlands. Je moet dan wel een account maken.
14 jaar geleden
Kennisnet heeft hier goede software voor: http://web.kennisnet2.nl/portal/websitemaker2/

Toegevoegd op 26-06-2009 13:01:51
whoops, ik zie dat dat al gegeven was :) overheen gekeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan,

Normaal:

everyoneweb
freewebs
moonfruit << AANRADER!

Kinderlijker:

Cu2
imonline
kindertent