Is er een mogelijkheid om de geschiedenis van het surfen op het internet te achterhalen?

Ook al gebruik je Mozilla en is de geschiedenis gewist?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
13.4K

Het beste antwoord

De geschiedenis van je surfgedrag wordt op meerdere plekken opgeslagen.

Als je niet wilt dat je pa ziet dat je bepaalde websites zoals Goede Vraag hebt bezocht ;o) dan wis je de geschiedenis via een optie in de Browser. De nieuwste Internet Explorer (IE8) heeft een optie waarbij het surfgedrag ook niet lokaal wordt opgeslagen (inPrivate filtering). Natuurlijk verdwijnt er nog allerhande rommel in tijdelijke bestanden en register. Dus ook daar is nog wel eens wat terug te vinden.

Op je werk is het heel goed mogelijk dat het internet verkeer door een proxy server gaat. Die bewaart ook de pagina's die zijn opgevraagd en een nieuwsgierige netwerkbeheerder kan in principe zien wat de gebruikers hebben bezocht. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand werd ontslagen door een bepaald webbezoek. Tegenwoordig worden sites gewoon geblokkeerd.

Tot slot serveert de server van jouw internet provider de door jou bezochte pagina's ook uit. Daar is ook een geschiedenis van. Die is niet openbaar, alleen als justitie hier om vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dat was niet de vraag ;o)

Andere antwoorden (6)

Google maar op Robby Naish, dan kom je een heel eind..

Toegevoegd op 23-06-2009 16:05:45
Wat ook wonderen doet is zoeken op Osama Bin Laden en dan aankloppen bij de AIVD met insinuaties. Wellicht wat omslachtig maar ik wed dat je keurig netjes je surf historie gepresenteerd krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +1
Nee niet op het net, althans niet voor ons gewone mensen, providers kunnen dat wel en moeten dat een lange tijd bewaren...

Maar wel op mozilla: geschiedenis, daar staat je geschiedenis...

Als de geschiedenis gewist is, dan kan dat niet meer, natuurlijk, Mozilla doet namelijk wat je van hem vraagt... (Outlook doet dat overigens niet, als je daar de geschiedenis wist, dan kun je het wel terugkrijgen, maar dat is mail)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
? Outlook -> Rechtsklik op de map verwijderde items en kies leegmaken en het is weg hoor ;O)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het nog wel terugvinden hoor, en de recherche kan dat ook... Dacht je dat al die jongens die iets te verbergen hebben, hun sporen niet wissen en dat recherche toch alle post kan terugvinden? Dan ben je slecht ingelicht hoor... De leek is het kwijt inderdaad, maar een beetje handige jongen vind dat mooi allemaal terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In outlook zit alle post in één bestand, de PST file. Ik zou niet weten waarom de post die je verwijderd en de prullenbak hebt geleegd nog vindbaar zou moeten zijn. Dat zou de PST file nooit kleiner worden met opruimen. Overigens heb ik het wel over een lokale Outlook installatie zonder Exchange Server. Daarbij ligt het iets ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De recherche heeft een flop of een stick, die doen ze erin, en dan komt alle post eruit, zelfs als die gewist is... Maar als je dat niet weet, dan kan het natuurlijk niet...
Jazeker, als jij met een vast ip-adres via een proxyserver hebt gesurft, dan is je surfgeschiedenis via de proxyserver te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google slaat ook je zoekgeschiedenis op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is praktisch niet te doen zonder justitiële dwangbevelen en zelfs dan nog een hele puzzel.

Als je slecht iemand uit je huis wilt 'volgen' dan zou je op de router eens naar de logs kunnen kijken. Tijd en IP matchen en je bent een heel eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Firefox als de geschiedenis gewist is via menu "extra" kijk dan in het menu " geschiedenis" dan alle geschiedenis tonen?

of was dit ook al gewist/gevonden, dan weet ik het niet.