Hoe kan ik de gegevens uit outlook express opslaan als back-up?

Vorige keer dat mijn computer crashte was ik alle mailadressen en mailtjes kwijt, erg lastig..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

In het adresboek zit een functie waarmee je de adressen kunt opslaan. Is sowieso wel handig om af en toe te doen.

Toegevoegd na 10 uur:
Je klikt op 'Adressen'. Er opent een nieuw venster, met je adressen. Dan klik je op 'bestand', links boven, en dan op 'exporteren', en dan kies je voor 'adresboek (WAB). Dan komt er een scherm waarin je je adresboek een naam kunt geven (geef het ook een datum, als je dit vaker opslaat) en voila, klaar. Ik zou het wel ergens op een usb opslaan, niet op de pc zelf als je bang bent voor crashen.

Toegevoegd na 10 uur:
Mailtjes zelf opslaan is simpel. Je maakt een map aan, en je sleept de mails die je wilt bewaren er heen. Gewoon vanuit Outlook express. Ook hier kan het wel slim zijn het goed te labelen, zodat je later wat kunt terugvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kan ik die functie vinden?En is het dan ook mogelijk naar een andere schijf te kopieren?
Ik wil namelijk alle gegevens kunnen branden voor het geval dat...

Andere antwoorden (2)

Zoek op bestanden met de extensie .pst en kopieer deze naar een externe schijf. De bestanden vind je in de outlook datamap. Het is afhankelijk van de outlook versie wat het exacte pad is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Outlook Express heeft geen pst bestanden, dat is Outlook.
In je adresboek zit een functie (exporteren adressen) waarmee je een backup kunt maken van je adressenbestand.
Zelf maak ik elke maand even een nieuw WAB-bestand (één van de formaten waarvoor je kunt kiezen).

Mocht je pc dan ooit crashen en je zet Outlook Express er weer op, dan kun je in het adresboek via de functie Importeren het aangemaakte WAB-je weer importeren.

Mocht je ook een backup dan alle mail willen, dan moet je in je verkenner kijken:
...\Local Settings\Application Data\Identities\{573X1X06-776C-999C-5780-2ECFFBB85761}\Microsoft\

Daar staat de map Outlook, als je die kopieert, dan heb je een back-up van al je Outlook Express mappen.

*(het nummer tussen de '{ }' zal bij jou anders zijn)