Welke router is goed voor mij?

Ik word er niet wijzer van als ik even Google, er zijn zoveel routers. Echt gigantisch veel.

Ik zal de huidige situatie uitleggen. Ik heb een modem, en een kabel die naar de router toe loopt. Vanuit die router gaat er een kabel naar mijn desktop.

De Macbook's zijn draadloos aangesloten.

Nu heb ik een Sitecom WL-114 router, en dit ding is dus echt prut, slecht bereik, en valt soms weg. Toe aan een nieuwe.

Ik zoek een router met een zéér groot bereik! Moet door dikke muren heen kunnen, moet simpel zijn dus geen modemfunctie ed. Gewoon een router die betrouwbaar is met een groot bereik!

Wie kent er zo een?

Toegevoegd na 29 minuten:
In het midden van het huis zetten weet ik, ik wil niet werken met versterkers.

Moet gewoon een betrouwbare router hebben.

Ik heb hele goede ervaringen met Fritz!Box 7170 in mijn vorige huis, die van XS4ALL, maar dat is een modem en router, heeft Fritz!Box ook die router maar dan zonder modemfunctie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Bij LinkSys en Cisco routers kun je zendvermogen instellen. Bij AVM/Fritz! doet de router dat zelf, maar die zijn ook niet de beste in draadloos. Wat een verbetering geeft, is je router centraal neerzetten/ophangen, zodat je een betere ontvangst in al je ruimtes hebt.

Als alternatief zijn er netwerkadapters (Netgear, Devolo) die via je stopcontact werken; echt heel handig: eentje komt naast je router en de ander in de ruimte waar je het netwerk nodig hebt. Er zijn er bij die hebben een ingebouwd WiFi-punt, zodat je vandaar weer een goede ontvangst hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Dat internet door stopcontact is echt een hele goeie tip
werkt perfect.
en inderdaad koop gewoon een degelijke router veel verschil onderling is er niet ,.meer
de goedkopere hebben meestal gewoon wat minder opties dus vermijd die
linksys belkin etc zijn prima merken tip mocht je ooit in de toekomst glasvezel krijgen
is het misschien wel handig om een router te kopen die daar op berekend is je gebruikt het dan welliswaar nog niet maar altijd handig.

Andere antwoorden (1)

Kan je niet draadloos net je modem? Als dat niet kan en je bent kpn klant kun je gewoon de helpdesk bellen en vragen om een modem met draadloze functie. Krijg je er gratis 1 toegestuurd.
Als je wifi niet door de (te) dikke muren heen gaat kun je bij bijv een Mediamarkt een wifi versterker kopen.