Als ik op m'n werk internetsites bezoek via inprivate kan mijn baas dan toch zien wat ik bezocht heb?

Ik gebruik de inprivate functie tijdens privé internet gebruik maar wil niet dat mijn baas daarachter komt. Is dit echt geheim of kan hij daar nog steeds achter komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik tijdens werktijd dan ook gewoon je iPhone!!!

Antwoorden (1)

Ja uw baas kan toch zien wat u bezocht heeft.

Wat doet InPrivate:
Met InPrivate-navigatie voorkomt u dat gegevens over uw browsersessie worden opgeslagen in Internet Explorer. Zo voorkomt u dat anderen die uw computer gebruiken zien welke websites u hebt bezocht en welke dingen u op internet hebt bekeken.

Simpeler:
Slaat de geschiedenis niet op.

Hoe kan uw baas wel zien wat u bekeken heeft?
Uw computer heeft een IP adres, dit IP adres doet bij de DNS-Server een verzoek naar bijvoorbeeld goeievraag.nl. De DNS-Server stuur naar u een antwoord terug zodat u naar goeievraag.nl kunt "browsen". In de logs van de DNS-server staat dan vermeld welk IP welke SITE opvroeg. Waardoor hij het IP naar u kunt koppelen.

Wilt u meer weten over hoe dit werkt reageer dan gerust.

Toegevoegd na 29 minuten:
De informatie die verkregen is door uw internet activiteit wordt opgeslagen voor de tijd die de beheerder heeft ingevoerd. Standaard is dit 14dagen als ik het me niet vergis, dit is tevens per DNS-server anders.

Als u in een groot bedrijf zit met bijvoorbeeld al 50+ actieve internetgebruikers te maken heeft is het voor de beheerder lastig om iedereen te controleren. Dit kan wel maar kost veel tijd, hierdoor bekijken beheerders vaak zoek termen zoals "Seks/Sex/xxx/WoW/Worldofwarcraft/spelen/proxy/porno.. gaat u zo maar door.

Het bedrijf heeft waarschijnlijk een internet beleid in handhaving, dit beleid kunt u bij uw baas of de daarvoor toegewezen persoon opvragen. Is dit mondeling besproken kunt u altijd pleiten voor onschuld door het niet gehoord te hebben of simpel weg niet op de manier begrepen heeft hoe het u verteld werd.

extra informatie:
Onderzoek heeft aangetoond dat door medewerkers in een bedrijf vrijheid te geven naar websites zoals bijvoorbeeld nu.nl de productiviteit te verhogen. Dit omdat mensen op even totaal iets anders kunnen concentreren dan werk gerelateerde onderwerpen.