Plaatst mijn Joomla website cookies op andermans computer? En wat kun je daaraan doen?

Ik heb een aantal Joomla websites. Nu las ik op http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2011/nederlandse-websites-zijn-koekiemonsters dat Nederlandse websites zoveel cookies achterlaten. Doet een standaard Joomla-site dat ook, of moet je daar als webmaster iets voor doen. Voor de duidelijkheid: dat wil ik dus níet. Dus als het antwoord 'ja' is, wat moet je dan doen om te voorkómen dat je website cookies achterlaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Joomla lijkt een aantal cookies op de computer van de gebruiker op te slaan met betrekking tot het 'tracken' van statistieken. Hiermee kan jij aan de beheer kant van de website(s) zien wie jouw site bezocht hebben, en of ze al eens eerder langsgeweest zijn.

In de bron heb ik een website toegevoegd (engels) waarop staat uitgelegd hoe je alle cookies voor (een standaard) installatie van joomla kan uitschakelen.

Wat zijn/is de url(s) van de website(s) waar het om gaat, dan kan ik eens kijken wat er allemaal wordt opgelsagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen idee maar zou je het mij willen laten weten als je erachter komt ik heb een eigen tuinbedrijf en de daarbij behorende website www.tuinbedrijfsmit.nl en ik wil dat ook voorkomen