Zit er tegenwoordig nog steeds 't giftige berillium-oxide in chips?

(Dan bedoel ik chips die je op printplaten ziet enzo, niet de eetbare chips.)

Zo ja: is 't gevaarlijk om ze met een schroevendraaier open te breken als je ze wilt onderzoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht dat Beo alleen in oude transistoren zat en niet in chips.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke sorry haha ik schrok al!
Ik dacht bij alleen het zien van je vraag aan de eetbare chips.
Die kwam in de suggesties van eetbare chips naar voren.
Nou, gelukkig daar in ieder geval niet in!

Het beste antwoord

De kans dat je het tegenkomt in elektronische apparaten is reëel. Het wordt nu niet meer toegepast, maar bijv. Nokia is pas gestopt met het gebruik van dit spulletje in 2004.
De stof heeft bijzondere eigenschappen, zeer goed warmte geleidend en elektrisch isolerend, maar helaas kankerverwekkend in poedervorm.
AWM