Welke provider geeft het beste of het goedkoopste 3G netwerk in nedeerland

Ik wil een 3G router kopen om zo overal te kunnen internetten, maar ik wil weten wie het beste of het goedkoopste netwerk heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Elke provider heeft tegenwoordig wel een goed netwerk maar er zullen altijd plekken zijn waar het minder goed werkt. Ik hoor altijd veel goeds over KPN maar zelf heb ik T-mobile en dit werkt ook prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KPN beste netwerk, tmobile minste (vaak geen bereik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KPN en Vodafone staan bekend om hun goede netwerken. Zij hebben ook masten met verschillende frequenties staan (900 MHz en 1800 MHz), terwijl T Mobile alleen masten met 900 MHz heeft staan.

obstakels zoals muren heen. De hoge frequenties zijn wel nuttig in grote steden, om veel gesprekken in een klein gebied af te handelen, maar binnenshuis zijn de signalen flink verzwakt. Daarvoor zijn de lage frequenties geschikter, en bovendien nuttig buiten de grote steden.

Maar zelfs dit is geen garantie dat KPN of Vodafone beter is dan T-Mobile. Het hangt ook van de dekking en de drukte af. Daarbij heeft T-Mobile de laatse tijd zijn netwerk verbeterd.

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat Vodafone voor dataverkeer een beter netwerk heeft dan T-Mobile.