Kan de netwerkverbinding minder worden of zelfs helemaal wegvallen wanneer meerdere personen van een draadloos, onbeveiligd netwerk gebruik maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je verbinding wordt slechter worden naarmate er meer mensen tegelijkertijd een draadloze verbinding opzetten met jouw router.

Als je een onbeveiligd netwerk hebt dan kunnen mensen makkelijk je eventuele inlog wachtwoord (van de router) achterhalen en met de internetverbinding doen wat ze willen. Denk dan aan bijvoorbeeld het downloaden en aanbieden van illegale dingen.

Conclusie, het kan slechter, onveilig en virus-/spamgevoelig worden als je achter een onbeveiligde router zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verbinding op zich wordt niet slechter en heeft ook niks met beveiligd of onbeveiligd te maken.
Het is wel zo als er meerdere personen gebruik van maken, dat hij trager wordt.