http://www.xplorers.nl
Online Kolonisten van Catan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 7 Hand Poker op msn als studieontwijkende activiteit zo nu en dan wel leuk.

En een paar jaar geleden speelde ik graag age of empires..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraag is wat ongenuanceerd. Bedoel je een online spel dat je gratis kunt spelen met anderen, of ook waar je voor betaalt? Gaat het om een spel dat je samen met vrienden gewoon tussen door kunt spelen, of omdat je zelf dit wilt spelen voor langere tijd en hierin wilt groeien?

Voor korte spellen (voornamelijk worden deze niet online multiplayer genoemd):
Unreal Tournament
Quake

Voor samen met wat vrienden en lol internationaal hebben:
Online pokeren
Meerdere online tower defender of andere eenvoudige games waarbij de highscore online wordt bijgehouden
(voor meer, zie tweede bron)

Voor langere tijd (onbetaald):
Anarchy Online

Voor langere tijd (Betaald):
City of Heroes
World of Warcraft

Voor meer informatie over MORRPG (MD's vroeger: Multiplayer dungeons):
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.globulos.com/
Origineel, snel, al jaren actief en geen lange gebruiksaanwijzingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gratis multiplayerspellen die ik speel zijn
- America's Army (First Person shooter - http://americasarmy.com/)
- Maple Story (Role Playing Game - www.mapleeurope.com/)

America's Army heeft wel een vrij recente computer nodig, MapleStory kan je spelen op bijna elke computer volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, wat is leuk....Call of Duty, World At War of COD4 zijn geweldig, maar dan moet je wel van het "FPS" genre houden (veel knallen en geweld!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind zelf het gratis online spel runescape leuk
http://www.runescape.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maplestory, Habbohotel, Runescape. Dit zijn de beste die ik kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ogame , Tribal Wars , Travian , vind ik leuk. Het zijn strategische spellen, dus grondstoffen verzamelen, basis opbouwen etc. Het zijn real-time spelen, dus in het begin iedere dag een paar keer inloggen om gebouwen aan te zetten, later krijg je het steeds drukker, interactie met andere spelers (daar kan je net zoals hier bij GV flink mee bezig zijn als je dat leuk vind), evt. aanvallen, zorgen dat je zelf niet aangevallen wordt.