Kan ik mijn modem hacken?

Ik wil graag een snellere verbinding download en upload limiet ,ik heb een telford abonnement is het mogenlijk om een snellere verbinding te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit is niet mogelijk, het is de DSLAM bij je provider die de snelheid van de verbinding oplegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de modems gebruiken geen configuratiefiles die met behulp van bijvoorbeeld TFTP worden geüpdatet en die bepalen welke van de snelheidsvarianten die de desbetreffende telco aanbiedt via zijn DSLAM moet worden gekozen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in België (Belgacom) is het de DSLAM die zijn profiel pushed.
Het kan wel zijn dat je files met andere snelheidsprofielen kan uploaden maar voor zover ik weet beslist de DSLAM nog altijd welk profiel er effectief gekozen wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal, ongeacht welke methode nu precies gebruikt wordt ook gemakkelijk te voorkomen zijn denk ik dat gebruikers hier misbruik van gaan maken. Ik weet dat het bij sommige vormen van kabelinternet hier in Nederland nog wel kan, althans in het verleden kon. Ook daar deelt de UBR, de router van de provider een profiel uit overigens, maar ik denk dat men in die mogelijkheid inmiddels ook wel verandering heeft gebracht.

Andere antwoorden (1)

Als je sneller wilt Internetten moet je overstappen naar een betere provider dan Telfort, bijv. Tele2, lekker snel en goedkoop en zij regelen de hele overstap voor je;