Ik heb een keer ergens gelezen dat het mogelijk is al je gegevens onder jouw naam op internet te verwijderen. Weet iemand dit?

Zodat als je je naam invoert in google of een andere zoekmachine er niks meer zichtbaar is over jou en alles wat je op internet hebt gezet verwijderd word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Nee, dat is bijna onmogelijk. Hoe meer er van je op het net staat, hoe lastiger het wordt alles te verwijderen. Bij Google kun je (met een goede reden / betaling) wel bepaalde zoekcriteria laten wegfilteren of verwijderen, maar alles raakt het net nooit meer kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is echt niet mogelijk. Informatie op internet is verspreid over heel veel verschillende servers. Dat krijg je echt niet zomaar weg. Het enige wat je kunt doen, is echt alles wat je ooit onder je eigen naam op internet gezet hebt verwijderen. Uiteindelijk verdwijnt het dan ook uit Google en andere zoekmachines. Maar er zijn altijd weer websites die archieven bijhouden.

Als je eenmaal op internet staat, sta je daar in principe voor eeuwig.
bamibal
13 jaar geleden
Nee. Als ik iets over jou op mijn eigen site plaats, dan ben ik de enige die daar iets aan kan (mag) veranderen. Dus welke service je ook zou gebruiken, je zal toch echt mijn medewerking moeten hebben om de boel offline te krijgen.