Hoe kom ik hiervan af?

Er is iemand anders op mijn be2 profiel geweest en heeft een aankoop gedaan van €238. Hoe kom ik hiervan af gezien dit door het gegeven rekeningnummer is gestorneerd?

Help AUB!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
sterredag
13 jaar geleden
snap deze vraag niet zo goed.... wat voor een aankoop, waar wil je precies vanaf, ook het stukje dat het gestorneerd is, is niet helemaal duidelijk... een rekeningnummer kan niet storneren. meer uitleg over de situatie zou wel handig zijn.

Het beste antwoord

Lastig, aangezien jij zal moeten aantonen dat jij die persoon niet bent geweest.
Ten eerste zal je gelijk be2 moeten benaderen om je profiel te laten blokkeren, de reden erbij vermelden, en eventuele overige bestellingen te laten stagneren.
Daarbij ook vermelden, dat er sprake is van misbruik van jou profiel en gegevens en dat je aangifte hiervan gaat doen.
Daarnaast dus aangifte gaan doen bij de politie.
De betaling is reeds geschied, dus dat geld kan niet worden teruggeboekt.
Je kan dus vermelden bij de politie, dat de aankoop niet naar jou adres is gegaan, maar naar een onbekend persoon, en dat buiten jou medeweten om, dit heeft plaatsgevonden.
De politie zal dan informatie moeten op gaan vragen bij be2, van welk adres die bestelling gedaan is geworden.
Maar dat is dus afhankelijk op welke manier die persoon jou profiel heeft kunnen gebruiken.
Blijkt dat jijzelf onzorgvuldig bent omgegaan met jou eigen gegevens, dan vrees ik dat je weinig tot geen kans maakt.
Neem alle bewijslast mee die je heb.