Hoe gaat een hacker(cracker) te werk?

Ik wil er meer over weten maar krijg alleen maar downloadsites (en wikipedia :S)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je iets preciezer kunnen zijn? Wat voor soort hacken bedoel je? :)
Er zijn ontelbaar mogelijkheden op het gebied van hacken en hacken is ook een brede term, Als je mij een specifiek iets vraagt, kan ik je het haarfijn uitleggen, anders kan ik je alleen maar wat globale wikipedia-tekst plakken :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil jij ook gaan hacken??? dan krijg je geen antwoord hoor :-)

Het beste antwoord

Hackers gaan op verschillende manieren te werk, maar wanneer ze achter je gegevens willen komen gaat dat niet zomaar!

De enige manier voor hackers om bijvoorbeeld jouw wachtwoord te bemachtigen, is doordat jij het zelf naar ze stuurt, dit kan doordat ze op een of andere manier een programmatje op jou computer hebben weten te plaatsen (wat je dan natuurlijk zelf 'perongeluk' hebt gedownload, of door zogenaamde Phishing websites, dat zijn websites die er precies zo uitzien als bijvoorbeeld Hotmail, waardoor jij denkt dat je op de echte hotmail site bent en gewoon je gegevens daar invult.

Voor alle manieren van hacken, door middel van virussen en dergelijke is het voor de hacker van belang dat jij zijn bestand of server eerst download, of hij moet handmatig bij je computer in de buurt kunnen komen om zo iets erop te zetten, maar dat gebeurd meestal niet, behalve bij bedrijven enzo, tenzei iemand in je directe omgeving een schijthekel aan je heeft :)

Dat is hoe ze te werk gaan (simpel gehouden), voor de rest hoeven ze geen flikker te doen, daar hebben ze het virus of programmatje voor gemaakt, die dat voor hun doet.

Ik heb geprobeerd om geen moeilijke woorden te gebruiken omdat het allemaal behoorlijk ingewikkeld kan worden, en dan zou je er helemaal niks van begrijpen, als je echt in detail wil gaan moet je een beetje rondsurfen op hack-forums of programming/coding forums want daar zijn genoeg mensen met verstand van zaken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)