Waarom gebruiken ze niet óók sterretjes in het gebruikersnaam veld?

Om het (nog) moeilijker te maken om te kraken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Omdat je dan niet weet met wie je te maken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat je meestal de gebruikersnaam kan zien van andere, dus dan heeft het ook niet veel nut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gebruikersnaam is op de meeste websites ook wel te zien. Dus dat verdekken.. Mwa, levert niet zoveel op..

De sterretjes zijn voornamelijk om te voorkomen dat mensen die over de schouder meekijken het wachtwoord mee kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand over je schouder op je beeldscherm meeleest, heeft het niet veel zin om de gebruikersnaam te versterren omdat na inloggen je gebruikersnaam toch naar boven komt. Als je zeker bent dat er nooit iemand mee kan gluren wat je type't kan je in diverse browsers een add-on installeren welk dan ook je wachtwoord in normale letters vertoont.

Toegevoegd na 6 minuten:
Heb net gecontroleerd, en gezien dat op: https://www.alex.nl/ de gebruikersnaam wel in sterren wordt weergegeven. Dus op 1 site gebeurt dat in ieder geval standaard;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gebruikers naam is niet zo interessant. Het gaat
voornamelijk om de inlogcode. Die is wel interessant voor kwaad willende.
Meestal kan je ook aangeven of de gebruikersnaam zichtbaar moet blijven.