mp3 omzetten naar wma, gaat dat zonder kwaliteitsverlies?

Internet-radio zendt meestal uit in mp3. Met een programma als Magix zou je dit kunnen omzetten naar wma of andere coderingen, die wellicht minder ruimte innemen. Wma zou bij 96 mhz dezelfde kwaliteit leveren als mp3 op 125 mhz (dus kleinere bestanden = meer nummers op je ipod). Weet iemand of dat omzetten kwaliteitsverlies geeft en zo ja, hoeveel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je MP3 128 Mhz met Magix music cleaner omzet naar WMA96 Mhz is dat niet hoorbaar.Alle bastanden die ik hier heb zijn voor een groot deel allemaal MP3 geweest die omgezet zijn naar WMA.Alleen als je met music cleaner met platen en bandjes gaat opnemen en corrigeren kan je de nummers het beste opslaan als WMA bestanden daar MP3 daar grote afbraak aan doet.Mijn ervaring is dat gecorrigeerde muziek van platen en bandjes in WMA beter klinkt dan MP3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk is het niet zo moeilijk. Als je een muziek bestand gaat verkleinen, dan wordt de kwaliteit slechter. Vaak is het nauwelijks hoorbaar maar toch. Als je een originele cd afspeelt en daarna meteen dezelfde muziek in mp3 dan hoor je het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MP3 verknalt alle muziek,WMA daarentegen niet.