Het aantal pagina's met resultaat wat je krijgt te zien als je aan het googlen bent, valt eigenlijk tegen. Het aantal pagina's is beperkt. Hoe kan dat

Ik vind het aantal pagina's toch eigenlijk tegenvallen als je op bijvoorbeeld afbeeldingen zoekt. Waar is dat afhankelijk van? Ik geef maar een voorbeeld: Stel je zou zoeken op 'Stoel', dan krijg je misschien, ik zeg maar wat, 357 afbeeldingen. Maar het zouden er toch veel en veel meer moeten zijn? Lijkt me?

Toegevoegd na 16 minuten:
...Een concreter voorbeeld: Ik zocht op VW LT 31, afbeeldingen, en er zouden 466.000 resultaten zijn. Het aantal pagina's met afbeeldingen zijn er echter 'maar' 46.....
Waar is de rest gebleven? Want op een pagina zouden al 10.130,4348 afbeeldingen moeten staan.....? Jullie verklaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Ik krijg de volgende melding: "Ongeveer 262.000 resultaten "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt vanonder op de pagina op "Meer Resulaten" klikken. Dan verschijnen er veel meer afbeeldingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De -in jouw geval 'stoel' moet door google wel op de een of andere manier te koppelen zijn met het woord stoel.
Google zoekt niet op afbeeldingen maar op woorden, dus je plaatje moet getagged zijn als stoel, of het woord stoel moet in de tekst bij het plaatje voorkomen.
Een foto van een 'chairs' of een 'zetel' zul je waarschijnlijk niet vinden als je zoekt naar een 'stoel'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, dat van die andere talen begrijp ik. Maar ik wist niet dat de afbeeldingen getagged zouden moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Dus volgens jou verwijst google ook gewoon naar woorden in de tekst, ondanks dat ik zoek bij afbeeldingen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo kun je als iemand verkeerde spaties gebruikt dus ook foto's krijgen van een padden stoel ;-)
Gewoon naar beneden scrollen en zodra je beneden aankomt, krijg je vanzelf de volgende pagina. Zo kom ik op 46 pagina's uit. Onderaan staat vervolgens:

In order to show you the most relevant results, we have omitted some entries very similar to the 957 already displayed.
If you like, you can repeat the search with the omitted results included.

Oftewel: Google beperkt de resultaten zelf, en laat je alleen de meest relevante danwel unnieke resultaten zien. Je zal opnieuw moeten zoeken om de rest te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik zoek op "VW LT 31" krijg ik: Ongeveer 5.770 resultaten.
Waarbij je ook moet bedenken dat er spellingsvarianten kunnen zijn, dus ook zoeken op VW LT31 (Ongeveer 1.750 resultaten) etc.
Zonder aanhalingstekentjes zoekt Google ruimer, wat ook tot verkeerde resultaten kan leiden, 'Ongeveer 477.000 resultaten'. Dat geeft 13 pagina's en onderaan een knop 'Meer resultaten'.
Dus je zoekt verkeerd denk ik.

Zoeken op stoel geeft : Ongeveer 262.000 resultaten. Dus: scrollen, en goed kijken!