Wat is `Derde partijen`?

http://www.zdnet.be/news/123499/mobiele-apps-weten-alles-over-je/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
11.2K

Het beste antwoord

Met "derden" of "derde partijen" wordt meestal bedoeld: "buitenstaanders", mensen die niet direct erbij betrokken zijn. Dus als jij en ik een telefoongesprek of iets dergelijks voeren en anderen (buitenstaanders) gebruiken de informatie die daarbij gepaard gaat, dan zijn zij de derden, de derde partij (jij, ik én die anderen).
Het heeft in ieder geval niets met politiek te maken, haha.
Hoewel de politiek in mijn ogen wel iets moet doen aan dit soort praktijken, want het in in feite inbreuk op je privacy.

Toegevoegd na 1 minuut:
is in feite
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hiermee bedoelen ze dat jouw gegevens ook bekend worden bij andere mensen of bedrijven waar jij in eerste instantie niets mee te maken hebt.
Hierdoor worden veel van jouw gegevens bekend bij mensen/bedrijven die daar eigenlijk niets mee te maken hebben.
Zij kunnen jouw gegevens gebruiken om je bijvoorbeeld reclame aan te bieden.
Ook spam is hier een goed voorbeeld van. Als je eens een keer ergens je e-mail achter laat, wordt je bedolven door spam. Jou e-mail adres is dus doorgegeven aan derden. Derde partijen zijn dus "partijen" die jou gegevens in handen krijgen om jou te doen verleiden tot het aankopen van bijvoorbeeld weer nieuwe apps.