Is er een online rekenmachine met uitwerkingen en algebra?

Zo nee, weet iemand dan de uitwerking en antwoorden van deze sommen? Alvast bedankt. :)

* = vermenigvuldigingsteken
^ = machtteken (bijv: x tot de macht 3 = x^3)
√ = wortelteken
/ = breukteken (bijv. 1/2 = een half)
--------- = deelstreep
: = deelteken

1. Herleid.
a) 7a * 8b - 3a * 9b + 4b * -11a
b) (x + 4)^2 - 7(x - 2)
c) 9x^7 * x^6 - 2x^4 * 4x^9
d) (3√5 - √7)^2
e) 8a - (3a +)^2 + 4
f) 1/3a(12b - 48c) + 1/2b(4a + 8c) - 1/4c(8a - 16b)
g) (a^2 + b^2)(a^2 - b^2)

2. Herleid.
a) 6 + 4x 5 - 2x
x 2
b) 5a - 3 5a - 3
6 15
c) 3a^7 16a^4b^3
a^4 -4b^3
d) 5(x^3)^6 + (7x^9)^2 - (2x^6) ^3
--------------------------------------------
2x^9

3. Bereken. Schrijf het antwoord in de wetenschappelijke notatie. Geef het eerste getal in twee decimalen nauwkeurig.
a) 13^13
b) 0,13^13
c) 115^5 : 85^10

4. Bereken.
a) Hieronder staat een trapezium. Bereken de oppervlakte. Herleid het antwoord.
b) Hoe groot is p als de oppervlakte 1836 is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, sorry. De afbeelding van het trapezium stond er niet bij:

Toegevoegd na 2 minuten:
Heh, nog steeds niet? Oh, nou ja, laat maar zitten dan. 4 kan niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
17K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nog geen voldoende antwoord op je vraag? Wat mis je nog?

Antwoorden (2)

Vul ze hier eens in:
http://www.myalgebra.com/

Klik op 'Answer'. Om te herleiden, kies je bij 'Select Topic' voor 'Simplify'. Die worteltekens herkent ie niet, dus die moet je er even (nadat je op 'Answer' geklikt hebt) uithalen, dat getal wel laten staan en die selecteren en dan op dat wortel tekentje daar bovenin klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan ik de uitwerking zien?
Ja, WolframAplha. Zie de bron voor een voorbeeld...

Toegevoegd na 42 seconden:
En één van je opgaven: http://www.wolframalpha.com/input/?i=7a+*+8b+-+3a+*+9b+%2B+4b+*+-11a

Toegevoegd na 1 minuut:
wortels kan met sqrt(). Dus wortel 25 wordt sqrt(25).