Weet iemand wie het fenomeen aXXo is?

Hij is bekend geworden met het uploaden van DVD rips.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je maakt denk ik het meeste kans op het forum van Darkside RG, maar ik verwacht niet dat hij zijn gegevens vrij zal willen geven.. wie weet ben je wel van RIAA of brein of zo :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

aXXo is the Internet alias of an individual allegedly harassed by the Motion Picture Association of America (MPAA) for copyright infringement. aXXo became popular for releasing commercial DVD movies on the Internet as free downloads. The resulting files can in turn be easily distributed through the internet and be viewed instantly on a computer.

aXXo files are popular among the file sharing community using peer-to-peer file sharing protocols such as BitTorrent. Eric Garland, the CEO of download-tracking firm BigChampagne, found that 33.5% of movies downloaded, during a random sampling, were aXXo torrents.[5] The aXXo files gained popularity due to the fact that aXXo produces files of comparatively small size and consistent file format. File sizes are approximately 700 MB – the same size as a Compact Disc.[5] Because of aXXo's reputation for re-encoded quality, the aXXo name is sometimes faked as an identifying source by a variety of imitators.

Dit vond ik in een paar milliseconden op het net... Dat zou jij toch ook kunnen doen?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kon ik niet zien in je vraag...
Nee, dat is niet algemeen bekend. Sommigen beweren dat het hier om meer mensen gaat die zich bedienen van deze naam. Er is een gerucht dat de MPAA (Motion Picture Association of America) het wel weet, en dat de uploader iemand is onder 18. Ze zouden wachten met actie tegen hem totdat hij meerderjarig is, ivm de succesvollere vervolging.
AWM
14 jaar geleden
ja hij is de digitale robin hood :P
maar ik denk dat je geen antwoord gaat krijgen
axxo opereert ook nog eens op eigen houtje (niet via de scene)
zie link voor interview.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Axxo, 's werelds bekendste filmpiraat, heeft al weken niks geüpload. Fans tasten in het duister of hij misschien is gearresteerd.

In Bright 26 publiceerden we een verhaal over de mysterieuze Axxo, de bekendste Bittorrent-uploader die al meer dan duizend films verspreidde. Vorige maand werd torrentsite Mininova overspoeld met nepbestanden met de naam Axxo erin. En sindsdien is het stil rond Axxo. Zijn laatste torrent dateert van 11 maart. Niemand weet waarom hij niks meer uploadt, omdat niemand weet wie hij is.

De stilte hoeft niks te betekenen, want begin 2008 was Axxo ook wekenlang uit de lucht. Maar natuurlijk bestaat ook de kans dat hij is opgepakt. Intussen bidden de fans om zijn terugkeer.

Het gebeuren doet me denken aan het stoppen van een andere bekende torrent, de Indie Rock Playlist, in januari. De maker, ene Chris, blijkt volgens zijn vriendin in de gevangenis te zitten. Waarom is onbekend, maar met het muziek uploaden heeft het volgens haar niets van doen. In een shoutbox op Last.fm betuigen fans hun steun.
maar wie het is is nog steeds onbekend..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar als je in Google axxo intikt, krijg je inderdaad bijna alleen maar illegale torrent-sites. Blijkbaar is hij daar een beetje legendarisch figuur dat het illegaal downloaden van divers materiaal inmiddels bijna personifieert. Verder vind je voornamelijk mythes romdom deze persoon, en blijkbaar is hij een luis in de pels van overheden en copyright-houders die geen vat op hem kunnen krijgen.
Maar feitelijk is het natuurlijk gewoon een grote crimineel.

Helaas kent in de huidige maatschappij ook de heldenverering voor schurken geen schaamte meer, denk bijvoorbeeld aan het woord 'top-crimineel' (alsof dat iets heel knaps is dat je kunt bereiken), en er is zelfs een documentaire over deze figuur gemaakt. Illegaal te downloaden op torrent-sites natuurlijk; :roll: