is het de moeite waard om je overbodige spulletjes op internet te verkopen?

als het niets bijzonders is, alleen oude boeken sierraden,potjes pannetjes,natuurlijk spullen die nog goed zijn,voor een klein prijsje?
Wat is de ervaring van mensen die dit al gedaan hebben?

13 jaar geleden
in: Internet
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet heel vaak gratis spullen af te halen op internet, mijn ervaring is dat je er anders maanden mee blijft zitten.
Of ik laat het door een kringloopwinkel halen.
Het ligt er misschien aan wat je wilt verkopen, maar het duurt mij vaak te lang en ik wordt door allerlei malloten gebeld, zelfs 's nachts. Maar misschien hebben anderen wel goede ervaringen hoor.
flyingcrow
13 jaar geleden
Dat is ook een beetje waar ik bang voor ben deidre,bedankt

Het beste antwoord

Als je heel veel kleine spulletjes hebt, zoals jij zegt, dan is de beste oplossing om ze in een keer aan te bieden.
B.v. 'Te koop: Rommelmarktspullen'.

Je kunt dan een lijstje maken van de spullen die je hebt.
Zo hoef je niet voor ieder potje en pannetje een advertentie te plaatsen.

Bedenk zelf wat je er ongeveer voor wilt hebben, maar verwacht niet te veel want mensen die op rommelmarkten staan willen er ook wat aan verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Mijn ervaring met spullen verkopen op internet is, dat je er bijna niks voor krijgt. Maar je zorgt er natuurlijk wel voor dat de spullen een tweede leven krijgen, en dat is beter dan dat ze ergens ongebruikt staan te verpieteren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Dankjewel!+
Iedere euro is er 1, dus waarom niet. Verkoop van spullen werkt simpelweg via het vraag en aanbod principe. Is er vraag naar dan zullen ze het kopen. Staan er veel van dezelfde items op dan zul je je artikel dus goedkoper dan de rest aan moeten bieden wil je het verkocht krijgen. Dan moet je jezelf afvragen of het nog rendabel is.

Samenvatting, het is dus maar net of je het de moeite vind om er tijd in te steken om een paar euro te vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker de moeite waard. Mensen die weinig geld hebben speuren op marktplaats om dit soort dingen te kopen. Of verzamelaars natuurlijk. Mijn schoonzus verkoopt zo ook best wel wat dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een keer proberen.
Als je de smaak te pakken krijgt, is het nog een leuke hobby ook en leer je heel leuke mensen kennen, die soms zo blij kunnen zijn met wat JIJ aanbiedt.
En....je krijgt weer ruimte.
13 jaar geleden
Gewoon proberen, want het levert meestal toch meer op dan het spul naar de kringloopwinkel brengen (dat levert je niets op).
Als dingen niet verkocht raken, kun je het alsnog naar de kringloop brengen.

Toegevoegd na 37 seconden:
Oh ja, en de kans is klein, maar toch... Leuk verhaal: http://www.nu.nl/opmerkelijk/2398244/rolex-verkocht-6600-keer-vraagprijs.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Leuk om te lezen hippo!+
flyingcrow
13 jaar geleden
Bedankt!
ja , ik doe dat ook ik vind het wel de moeite waard .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt van wel,
Sinds een paar maanden ben ik er ook mee begonnen
Daarvoor gaf ik het altijd aan kennissen en vrienden.
Die het na gebruik rustig wel verkochten.

Dus nu verkoop ik het zelf en ik vang wat centjes en koop daar dan weer leuke dingen voor mijn kids voor
Aan De andere kant ben ik wel meer op zoek gegaan op marktplaats om spullen te kopen. met name voor mijn boot. En dat scheelt enorm veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik verkoop wel eens wat, maar dat zijn over het algemeen juist net de wat bijzondere dingen,
al sta ik wel een of soms 2 keer per jaar op een rommelmarkt, dat is echt een aanbeveling!
dan heb je niet het gezeur of je het moet opsturen of halen/brengen, bovendien is het zeer leuk om met vrienden/familie te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kom toevallig net terug uit het buitenland en heb veel dingen op internet staan.
ik dacht bij sommige dingen dat ik die nooit zou verkopen maar toch is het verkocht en voor veel meer geld dan ik had verwacht.
ik vindt het de moeite wel waard.
mvg daan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik vind wel dat het moeite waard is. Sommige mensen hebben niet veel geld en willen iets toch graag hebben. Als jij dát toevallig hebt wat zij graag willen, is het toch een win-winsituatie :D. Hoewel niet overal interesse voor is of soms is het goedkoper iets nieuw te kopen dan 2e hands. Maar dat is voor ieder op zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dingen die alleen maar in de weg liggen in je huis, maar die nog nuttig kunnen zijn voor een ander, kun je rustig proberen te verkopen via internet. Als je er plezier in hebt en er geduld voor hebt, kun je er best een leuk centje uit halen.

Als je geen geduld hebt en geen gezeur wil over de spulletjes waar je van af wil maar het jammer vindt om ze weg te gooien of naar de kringloop te brengen, kun je er ook altijd nog iemand blij mee proberen te maken via www.gratisoptehalen.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Bedankt!+
Ja dat is het, ten eerste kost het je geen geld om het op internet te plaatsen, hooguit wat tijd. Je zal er niet rijk van worden, maar als je er toch niets mee doet, waarom niet...

Uh wat heb je eigenlijk te koop?

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
o,a, oorbelletjes, (kook)boeken potten en pannetjes ,halfedelstenen en hangertjes daarvan kaarsen,
gewekte peren verse topinamboers,dat zijn aardperen kettinkjes, zilveren armband met sterrebeeld stier,en binnenkort krijgt de zolder een opruimbeurt,dus niks bijzonders,oude autoradio,nieuwe quichevormen maar zo van alles,vaste planten ,biologische groenten en fruit als het zomer wordt etc.Bedankt sivan+