opgelicht op internet wat nu????

ik zou een ipad kopen op internet wat moet ik nu doen????
ik heb al aangifte gedaan maar heb er niks meer van gehoord.
ik heb mijn bank ook al benaderd maar die zecht dat er geen geld op zijn rekening nummer staat en sluiten daarmee de zaak.
wat nu?
mvg daan

Toegevoegd na 9 uur:
op marktplaats zou ik een ipad kopen

Toegevoegd na 10 uur:
omdat deze man in england woont ( dit zei hij tenminste )
zouden we het via google doen.
ik heb dat toen opgezocht op internet en het bestaat ook nog.
het was allenmaal heel goed en mooi opgezet en ik kreeg ook mailtjes van google zelf.
ik moest toen geld overmaken en dan zou hij het pakketje opsturen.
als ik het pakketje had ontvangen zou google het geld een die man geven.
ik den er dus gewoon ingetrapt want het is allenmaal nep.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb wel betaald.
het gaat om een bedrag van 450.00
mvg daan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

helaas pindakaas
je kunt er helemaal niets tegen doen als alleen aangifte en dat heb je gedaan maar voor de rest kun je weinig doen
als je het via MP hebt gekocht kun je die op hoogte brengen van wat je is overkomen

Toegevoegd na 2 minuten:
je zou nog een keer via een ander email adres kunnen reageren en zeggen dat je een ipad wilt kopen en die komt ophalen en vragen naar het adres dan kun je daar heen gaan
maar let wel op ga nooit alleen daar naar toe

Toegevoegd na 13 minuten:
tip
vraag altijd de adresgegevens van de mensen waar je iets koopt en het geld naartoe stuurt
die kun je dan even intikken bij google en vaak als het niet goed is rolt er een lijstje uit met slechte ervaringen

dit geeft natuurlijk geen 100% zekerheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschuw andere geintreseerde op de site! Waarschuw de veilingsite, en probeer er niet nog een keer in te trappen! Als het te goed is om waar te zijn is dat het ook vaak...

Plus vraag nog even na wat er met je aangifte is gebeurd! Je geld zal je helaas niet meer terugkrijgen misschien nog genoegdoening

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.opgelichtopinternet.nl

is ook een handige site waar je mensen kunt waarschuwen en over oplichtingszaken kunt lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik iets duurs koop haal ik het altijd persoonlijk op. Behalve de aangifte kun je niets doen en naar je geld fluiten.