Via de meeste diensten, Gmail, MSN enz., kost het sturen van een e-mail niks. Je betaalt enkel de kosten voor het gebruik van je internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen de vaste kosten van je internetverbinding. Je betaalt dus niet per e-mail, zoals soms bij sms'jes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niets, je kan een gratis hotmail aanmaken en vervolgens gratis gebruiken.
Natuurlijk zijn er wel Internetkosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je nu wel of niet activiteiten ontplooit op internet, je betaalt alleen je provider voor het gebruik er van. Dus als je 3 maand je PC niet gebruikt, kost het je evenveel als wanneer je elke dag 100 e mailtjes stuurt, afgezien dan van de kosten van de elektra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1.
Wat kost één e-mail?

Dagelijks beantwoord ik de meest uiteenlopende vragen over e-mail. Toch hoorde ik deze vraag recent voor het eerst: 'Wat kost nou eigenlijk één e-mail?' Grappig dat de vraag zo gesteld wordt en dat hij eigenlijk nog 'lastig te beantwoorden is ook.

Aan de kostprijs van een e-mail zijn verschillende aspecten verbonden. Vaak valt in dit verband de term CPM (cost per mille - de kosten per duizend verzonden e-mails). Wanneer je de CPM vergelijkt met de kosten van postverzending, dan is een e-mail ontzettend goedkoop. Eén poststuk kost rond de 30 tot 40 cent (of gewoon 44 cent voor de postzegel, afhankelijk van je volume en afspraken met de verzender), terwijl een organisatie die flink doormailt uitkomt op een CPM van enkele euro’s. Uiteraard geldt ook hier: hoe groter het volume, hoe lager de CPM.

1 e-mail kost dan dus slechts 0,003 euro. Een schijntje. Makkelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar komen die kosten dan vandaan?
het kost wat tijd en denkvermogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook millieukosten! McAfee heeft hier een onderzoek naar gedaan.

Het onderzoeksrapport, stelt dat de 62 biljoen berichten die in 2008 als spam aangemerkt konden worden, verantwoordelijk waren voor het verstoken van 33 miljard kilowattuur aan elektriciteit. Die hoeveelheid zou equivalent zijn aan het jaarverbruik van 2,4 miljoen Amerikaanse huishoudens of aan het verstoken van ongeveer 7,5 miljard liter benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de vragensteller hier ook het meest op doelt. De energiekosten die benodigd zijn voor het versturen van een mailtje.
gratis!
je moet wel internet kosten betalen