Waar kan je de geschiedenis van een website, een URL, vinden?

Stel je voor: Je kent de URL van een website die je lange tijd geleden hebt bezocht. Je typt de URL in, maar de website blijkt niet meer te bestaan, want www.google.nl verschijnt.

Hoe kan je dan er achter komen wat er met deze website is gebeurd? Is deze opgeheven? Wanneer? Hebben de makers een andere website die je kan bezoeken?

Zijn deze gegevens ergens terug te vinden?
Het gaat om een website met de .com-extensie.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

14 jaar geleden
in: Internet
9.6K

Het beste antwoord

Je kunt hem proberen terug te vinden op
www.archive.org.
Daar kun je ook zien tot wanneer de site geupdate is.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zouden er nog alternatieven zijn voor archive.org?

Andere antwoorden (2)

Op voelspriet.nl kun je gewoon een datum in voeren en zien hoe de website er op die datum uitzag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met behulp van google de link op je scherm verschijnt staat onderaan " In cache", als je daar op klikt zie je wat er nog bekent is.